مدیران خودروعصر اعتبار

تعدیل شرایط ثبت‌نام واحدهای مسکن مهر بدون تقاضا در آینده ‌‌نزدیک

عصر ساختمان:قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تعدیل سایر شروط ثبت‌نام واحدهای مسکن مهر در آینده‌‌ای نزدیک خبر داد.

تعدیل شرایط ثبت‌نام واحدهای مسکن مهر بدون تقاضا در آینده ‌‌نزدیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما‌ ؛ احمد اصغری مهرآبادی  گفت: از 292 هزار واحد افتتاح شده در سال گذشته نزدیک به 70 هزار واحد آن مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر و شهرهای جدید پرند و اندیشه استان تهران بوده است.

    وی درباره وضعیت کنونی واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر در کشور بیان کرد: با گذشت حدود یک ماه و نیم از زمان آغاز تعدیل شرایط ثبت‌نام واحدهای مسکن مهر و اطلاع‌رسانی ها، ثبت نام حدود یک‌هزار واحد از پروژه‌ها از سوی متقاضیان انجام شده است. این درحالی است که همچنان تعداد قابل توجهی از واحدها فاقد متقاضی هستند که قصد داریم پس از پایان اردیبهشت‌ماه آن دسته از پروژه‌های نیمه‌تمام (بلوک‌هایی که بخشی از واحدهای آنها فروخته شده است) را با تعدیل سایر شروط برای ثبت‌نام در معرض فروش قرار دهیم.

    مهرآبادی افزود: درباره سایر پروژه‌هایی که 100 درصد آنها بدون متقاضی بوده و هیچ‌یک از واحدهایش به فروش نرسیده است تمهیداتی را اندیشیده‌ایم که در آینده‌ای نزدیک به اجرا گذاشته خواهد شد.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به قانون تأمین خدمات زیربنایی در سایت مسکن مهر بیان کرد: با توجه به قانون ساماندهی و آیین‌نامه اجرایی آن، تأمین خدمات زیربنایی در سایت مسکن مهرکل کشور به جز شهر جدید پردیس به عهده وزارت نیرو است.
    به گفته وی براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین دو وزیر وقت راه و شهرسازی و نیرو در سال‌های گذشته وظیفه ایجاد شبکه، تصفیه‌خانه، مخزن و ... در شهر جدید پردیس برعهده شرکت عمران شهرهای جدید و بخشی از آن برعهده وزارت نیرو خواهد بود.

    متأسفانه همچنان برغم تمام تلاش‌های صورت گرفته و تأکید وزیر راه و شهرسازی، در شهر جدید پردیس به دلیل مشکلات متفاوتی که نسبت به شهرهای دیگر دارد افتتاح پروژه‌ها با مشکل مواجه شد که به زودی و با رفع این مشکلات واحدهای آماده شهر پردیس تحویل متقاضیان می‌شود.

    اصغری مهر ابادی اعلام کرد : درحال حاضر نیز مهمترین مشکل ما کمبود منابع مالی است و مشکل دیگری بین دو وزارتخانه مورد اشاره وجود ندارد. دولت محترم تدبیر و امید نیز درصدد مساعدت بیشتر برای اتمام هرچه سریعتر این پرونده است و وزیر راه و شهرسازی نیز درخصوص بستن این پرونده تأکید بسیاری دارد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در دولت یازدهم برغم تمامی مشکلات و تنگناهای مالی موفق شدیم بیش از 700 هزار واحد را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم که شامل تمامی استان‌های کشور می‌شود. در واقع در دولت یازدهم که شرایط واقعا سخت شده و با تنگناهای مالی شدیدی روبه‌رو هستیم تاکنون درکل کشور 75 نوبت افتتاح صورت گرفته که نشان‌دهنده تلاش دلسوزانه همه دست‌اندرکاران این عرصه به شمار می‌رود.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: امیدواریم هرچه سریعتر نیز طلسم افتتاح پردیس شکسته و واحدهای آماده به متقاضیانی که چندین سال منتظر آن بودند تحویل داده شود؛ چون به جد پیگیر آن هستیم.

    این مقام مسئول در پایان تعداد واحدهای باقی‌مانده را 340 هزار واحد اعلام کرد و گفت: امیدواریم تا پایان امسال عملیات ساختمانی واحدهای بدون معارض سایت مسکن مهر به اتمام برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار