مدیران خودروعصر اعتبار

اعلام تعرفه‌های مشخص برق برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال

عصر ساختمان- سخنگوی صنعت برق ایران گفت: تعرفه های برق برای فعالان استخراج ارزهای دیجیتال به زودی - و شاید تا پایان تیرماه - از سوی دولت مشخص و اعلام می‌شود.

اعلام تعرفه‌های مشخص برق برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی گفت:" پس از مشخص شدن این تعرفه، فعالان استخراج ارزهای دیجیتال می‌توانند به صورت رسمی برق مورد نیاز خود را اعلام کرده تا برای آنها تأمین شود."

    وی اضافه کرد: استخراج ارزهای دیجیتال کاری انرژی‌بر است و انرژی زیادی در دو بخش استخراج ارز و سیستم‌های سرمایشی مصرف می‌شود.

    سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه برای تولید رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال و برای تولید هر بیت کوین نیاز به 72 کیلوات ساعت برق است، ادامه داد: این میزان معادل مصرف یک واحد مسکونی که مصرفی متعارف (300 کیلوات ساعت) در تهران دارد در طول 24 سال است.

    رجبی مشهدی با بیان اینکه اعلام افزایش و یا کاهش میزان مصرف برق امری مقایسه‌ای است، گفت: با به روز شدن فناوری‌ها و استفاده از تکنولویی‌های جدیدتر، مصرف این استخراج‌کنندگان به حدود نصف رسیده است؛ این رقم در گذشته 2.2 کیلووات بود که اکنون این رقم به 1.1 کیلووات کاهش یافته است.

    وزارت نیرو مخالف استفاده استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال از برق نیست

    وی افزود: موضعی که وزارت نیرو در برابر این استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال دارد این نیست که نباید متصل به شبکه برق شود و این مساله در مأموریت وزارت نیرو تعریف نشده است.

    رجبی مشهدی با اشاره به تاییدیه‌ای که از سوی مرکز ملی فضای مجازی برای فعالیت استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی داده شده، گفت: بر این اساس آنها برای دریافت پروانه فعالیت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام خواهند کرد و پس از آن می‌توانند نسبت به دریافت برق مورد نیاز خود درخواست ارائه دهند.

    سخنگوی صنعت برق ایران ادامه داد: وزارت نیرو هم برق مورد نیاز آنها را بر اساس تعرفه‌ای که از سوی دولت به احتمال زیاد در همین ماه تعیین خواهد شد اختصاص تأمین خواهد کرد.

    به گفته وی، اکنون و به دلیل مشخص نشدن این تعرفه، استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال برق مورد نیاز خود را از بخش‌هایی مانند بخش کشاورزی و یا صنعتی دریافت می‌کنند که این امر خلاف است.

    رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در برخی شهرک‌های صنعتی اینها از برق صنعتی و از انشعاب غیر مجاز استفاده می‌کنند - که سبب مشکلاتی برای دیگر صنایع شده است - گفت: استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال باید به صورت رسمی مراجعه کرده و براساس پروانه‌ای که برای آنها صادر خواهد شد برق مورد نیاز خود را اعلام کنند.

    وی افزود: برق استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال باید تعرفه‌ای مشخص داشته باشد و براساس استانداردهای جهانی به شبکه وصل شده و مصرف کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار