مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران:

مسکن مهر فرصت خوبی برای دولت بود

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: مسکن مهر یک اقدام خوب و یک فرصت عالی است تا دولت به بخشی از وظایف خود در قبال کم درآمدها عمل کند و نباید این مدل فراموش شود.

مسکن مهر فرصت خوبی برای دولت بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در نخستین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، گفت: چنین مجامعی فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات است.

    شهردار تهران گفت: به اعتقاد من در قانون اساسی، شوراها به عنوان رکن چهارم کشور دیده شده است و معمولاً وقتی حرف از ارکان کشور می‌شود یادمان می‌رود اسم شوراها را بگوییم.

    وی افزود: یک ظرفیتی در قانون اساسی دیده شده و آن هم شورای عالی استان‌هاست و این یک رکن در قانون اساسی است که البته از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است.

    حناچی گفت: ما تا دهه 30 شهر بالای یک میلیون نفر نداشتیم و قوانین پایه ما که همان قانون شهرداری‌هاست 50 بندش برای سال 1335 است و بقیه اش بعد از آن به مرور تدوین شده است.

    شهردار تهران تصریح کرد: در آن زمان پدیده کلان‌شهرها نبوده و به همین دلیل قانونی هم برایش نوشته نشده است اما در سایر کشورها این روند متفاوت بوده و قوانین مختص به کلان‌شهرها وجود دارد؛ به نظر می‌رسد که ما هم باید جهت گیری عمومی داشته باشیم و قوانین را متناسب با موضوعات امروز اصلاح کنیم.

    وی گفت: در دنیا سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی به ازای هر نفر 53 متر است؛ در حالی که در کشور ما 35 متر است که از این میزان 24 مترمربع هم صرف خدمات عمومی می‌شود.

    شهردار تهران گفت: اگر نمی‌توانیم خدمات را به ازای هر نفر ایجاد کنیم یعنی یک مشکل به مشکلات شهرمان اضافه کرده‌ایم امروز متاسفانه شهرهایمان را با فروش بخشی از شهر اداره می‌کنیم.

    حناچی تصریح کرد: ما چه اقدامی باید بکنیم تا این چرخه معیوب شکسته و اصلاح شود؟ امیدواریم این دو لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه منابع درآمدی پایدار در مجلس به نتیجه برسد.

    وی افزود: این موضوع نیاز به یک تغییر نگاه دارد و باید در این مسیر هم هماهنگی حرکت و هم استمرار و ثابت قدمی داشت که حتماً با این دو عملکرد به موفقیت می‌رسیم.

    شهردار تهران گفت: حتماً با این تغییر رویکرد و تغییر نگاه، نوع اداره شهرها هم تغییر می‌کند و حتماً باید نوع مدیریت مان هم عوض شود.

    حناچی ادامه داد: فضاهای تاریخی هر شهر بخشی از هویت هر شهر حساب می شوند اما کسی برنده است که بتواند فضای تاریخی را با فضای امروزی و نیازهای امروزی گره بزند.

    وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد این هستیم که زنجان و خرمشهر شبیه هم می‌شوند مشهد و تبریز هم همینطور؛ در حالی که در گذشته اینگونه نبوده و هر کدام این شهرها یک هویت مستقل داشته‌اند.

    شهردار تهران به موضوع مسکن هم اشاره کرد و افزود: امروز مسکن به یک موضوع مهم تبدیل شده است و در این حوزه باید برای کم درآمدها کاری بکنیم؛ مسکن مهر یک اقدام خوب و یک فرصت عالی بود تا دولت به بخشی از وظایف خود عمل می‌کرد که نباید این مدل فراموش شود.

    حناچی به تمرکز زدایی و خروج صنعت از شهرها و توسعه بخش خصوصی اشاره کرد و گفت این سه عامل، عواملی است که کشورهای پیشرفته به سمت آن حرکت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار