مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری مطرح کرد:

احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن در بافت فرسوده

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات در بافت‌های فرسوده در شورای پول و اعتبار مطرح شده است و دولت و بانک مرکزی مخالف افزایش سقف تسهیلات نیستند.

احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن در بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایبِنا، محمد پژمان گفت: افزایش سقف­­ تسهیلات در شورای عالی پول و اعتبار مطرح شده است و دولت و بانک مرکزی مخالف افزایش سقف تسهیلات نیستند اگر چه نگرانی درباره­ اضافه شدن حجم نقدینگی در کشور وجود دارد، اما این موضوع قابل مدیریت است.

    وی ادامه داد:­­­ نکته‌ای که باید در بحث افزایش­ تسهیلات به آن توجه شود این است که آیا مردم درامد کافی برای باز پرداخت تسهیلات را دارند؟ زیرا در صورت افزایش تسهیلات، اقساط آن نیز افزایش می‌یابد این موضوع را مد نظر قرار می‌دهیم و به دنبال راهکار آن هستیم.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری­ افزود: یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم نوسازی شهرک‌هایی است که جزء محدوده بافت فرسوده قرار نمی‌گیرد، اما سابقه واحدهای مسکونی ان به بیش از 40 تا 50 واحد می‌رسد و نیازمند نوسازی است.

    وی ادامه داد: پیکان­ شهر که در منطقه 22 تهران قرار دارد، واحدهای مسکونی آن به مرز فرسودگی رسیده است و علاوه بر آن در سایر استان‌ها نیز این واحدها وجود دارد و نگاه مدیریتی به این محدوده‌ها نسبت به بافت فرسوده وجود دارد و دشواری‌هایی برای دریافت امتیاز­ بافت فرسوده برای این شهرک‌ها وجود دارد.

    پژمان تصریح کرد: جلسات متعددی با حضور معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، معاونت شهرداری تهران و منطقه و مشاورین طرح‌های تفضیلی صورت گرفته است و توافقی که درباره تراکم این منطقه شد ساخت 4 هزار واحد مسکونی است.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه­ روند نوسازی بافت فرسوده­ کند است تاکید کرد: در نوسازی بافت فرسوده به دلیل اینکه عرصه در اختیار مردم است باید با مشوق هایی­، چون تسهیلات، مردم را به همکاری و نوسازی بافت‌های فرسوده ترغیب کرد.

    وی با بیان اینکه مشوق‌ها باید در بافت فرسوده اثر بخش باشد که پرداخت تسهیلات ارزان قیمت گام موثری در جهت نوسازی این بافت‌ها خواهد بود، ادامه داد: به دنبال بازنگری درباره افزایش سقف تسهیلات در بافت‌های فرسوده هستیم.

    پژمان افزود: باید طرح‌های بافت‌های فرسوده برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی داشته باشد تا سرمایه گذاران به این بازار ورود پیدا کنند و درنهایت با بهره گیری از تسهیلات، واحدهای مسکونی با کیفیت و بدون هزینه اضافه ساخته شود.

    تسهیلات بافت فرسوده در کلان شهرها 50 میلیون تومان و 20 میلیون تومان تسهیلات ودیعه اسکان موقت، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 40 میلیون تومان و 15 میلیون تومان تسهیلات ودیعه اسکان موقت با سود 8.5 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار