مدیران خودروعصر اعتبار

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر:

عمارت‌های تاریخی در بافت بوشهر بهسازی و مرمت می‌شود

عصر ساختمان:معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: برای احیا بافت تاریخی بوشهر و رونق بیشتر در این منطقه مهم عمارت‌ها و بناهای مهم بازسازی و مرمت می‌شود.

عمارت‌های تاریخی در بافت بوشهر بهسازی و مرمت می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، نصرالله ابراهیمی صبح امروز در نشست  انعقاد تفاهم‌نامه با مالکان عمارت‌ها و ساختمان‌های تاریخی در بافت برای بازسازی اظهار داشت: مرمت و بهسازی ساختمان‌های مستقر در بافت تاریخی بوشهر با تامین اعتبارات لازم با مشارکت صاحبان مالکان بازسازی می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست 8 بنای بافت قدیم بوشهر مرمت و بازسازی می‌شود افزود: در تفاهم نامه‌ای که بین مالکان هشت بنای بافت تاریخی بوشهر با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مبادله شد مرمت این بناها که در آثار ملی به ثبت رسیده و دارای مالکیت شخصی هستند پس از تامین اعتبار بازسازی می‌شود.

    معاون میراث فرهنگی استان بوشهر استحکام بخشی و ترمیم سقف‌ها  در بناهای تاریخی را مورد اشاره قرار داد و افزود: عملیات مرمتی این اماکن تاریخی بیشتر سبک سازی بام و ترمیم سقف‌ها، حذف اندودهای فرسوده و استحکام بخشی و ترمیم پوسته نمای این ابنیه تاریخی است .

    ابراهیمی با اشاره به اینکه 10 بنا و ابنیه دیگر بافت قدیم بوشهر در نوبت مرمت قرار دارند تصریح کرد: بافت قدیم بوشهر ازنظر مکانی و جغرافیایی در ساحل خلیج فارس چهار محله بهبهانی، شنبدی، دهدشتی و کوتی را در بر می‌گیرد.

    وی قدمت بافت تاریخی بوشهر را بیش از 2 قرن دانست و افزود: معماری بافت تاریخی بوشهر و سبک ساخت واحدهای مسکونی و نوع ارتباط ساختمان‌ها با یکدیگر  از ویژگی‌های بافت تاریخی بوشهر است.

    معاون میراث فرهنگی استان بوشهر خاطر نشان کرد: کوچه‌های تنگ و تودرتو،خانه هایی چندطبقه رو به دریا با درها و پنجره‌های متعدد و مشبک، نوع معماری خاص، استفاده از مصالح و ابزار متناسب با اقلیم  جنوب ایران با ایوان‌ها و حیاط‌های بزرگ  مملو از درخت از ویژگی‌های بافت قدیم بوشهر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو