مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل کمیته امداد خوزستان:

احداث ۲۵۰ واحد مسکونی سیل‌زدگان مددجوی کمیته امداد در خوزستان آغاز شد

عصر ساختمان- مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن حدود ۷۰۰ واحد مسکونی از مددجویان کمیته امداد نیاز به احداث و یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارند که روند احداث ۲۵۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

احداث ۲۵۰ واحد مسکونی سیل‌زدگان مددجوی کمیته امداد در خوزستان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، مرتضی موصلی بعدازظهر امروز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای خانوارهای متأثر از سیلاب در خوزستان، مسکن است که بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن حدود 700 واحد مسکونی از مددجویان کمیته امداد نیاز به احداث و یک هزار و 500 واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارند که با همکاری سپاه، بنیاد مسکن، خیرین و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، کار احداث و تعمیر واحدهای مسکونی آغاز شده است.

    وی افزود: روند احداث 250 واحد مسکونی آغاز شده است و یک واحد مسکونی نیز در دو روز گذشته در دشت آزادگان به اتمام رسید.

    مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به تسریع در روند پرداخت تسهیلات در چند روز گذشته، عنوان کرد: حدود یک هفته است که مشکلات پرداخت تسهیلات در بانک‌ها حل شده و ضمانت‌ها به‌ صورت زنجیره‌ای انجام می‌شود که در سرعت احداث و تعمیر منازل مسکونی تأثیرگذار است و تلاش می‌شود کار تعمیر واحدهای مسکونی تا 4 ماه آینده و کار احداث تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

    وی گفت: حدود 500 پک لوازم منزل شامل یخچال، فرش و دیگر کالاهای مهم با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توزیع شده و تلاش می‌شود 2 هزار و 300 خانوار از این پک استفاده کنند؛ همچنین با همکاری سایر نهادها کولرگازی برای خانوارهای فاقد کولر تهیه خواهد شد.

    موصلی در خصوص تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان، اظهار کرد: تسهیلات اشتغال که توسط صندوق امداد ولایت و از محل منابع اعتباری کمیته امداد تأمین شده بود، به مدت یک سال امهال شده است.

    وی افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی جدید با مبلغ 20 تا 50 میلیون تومان بر اساس نوع طرح برای خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل ابلاغ شد که تاکنون برای 70 طرح اشتغال‌زایی در این ماه پرداخت صورت گرفت.

    موصلی با اشاره به برنامه جدید برای اشتغال‌زایی خانوارهای سیل‌زده، عنوان کرد: در فاز اول این طرح، 200 واحد مسکونی احداث خواهد شد که بر روی سقف هر کدام از این خانه‌ها یک نیروگاه کوچک خورشیدی 5 کیلووات نصب خواهد شد که علاوه بر حل مشکل مسکن این خانوارها درآمد حاصل از نیروگاه کوچک خورشیدی نیز به اقتصاد و معیشت آن‌ها کمک خواهد کرد.

    وی گفت: هزینه هر نیروگاه خورشیدی حدود 45 میلیون تومان است که منابع آن از طرف کمیته امداد و بخشی از طریق اعتبارات بلاعوض تأمین خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار