مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

بهبود وضعیت منظر شهری با آموزش تشخیص نمای خوب از نمای بد

زیباسازی فقط نصب نماد در شهر نیست

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان گفت: برای بهبود وضع فعلی سیما و منظر شهر باید تشخیص نمای خوب و بد را از طریق آموزش و فعالیت‌های فرهنگی آموزش داد.

بهبود وضعیت منظر شهری با آموزش تشخیص نمای خوب از نمای بد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس از، ظهر امروز عبدالرسول جان‌نثاری در نشست هم‌اندیشی تخصصی کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران با رویکرد نقد و بررسی عملکرد کمیته سیما و منظر شهری، اظهار کرد: سیما و منظر شهر از جمله مواردی است که بسیار مورد سؤال و پیگیری قرار می‌گیرند.

    وی افزود: حساسیت‌های زیادی روی سیما و منظر شهری است که در شهر اصفهان باید روی آن تأکید بیشتر شود، این جلسات می‌تواند به شفاف‌تر شدن این بحث کمک‌های زیادی بکند؛ بنابراین تصمیم گرفته شد تا هرچند ماه یک‌بار در خصوص کمیته سیما و منظر شهر با حضور معماران و طراحان، در محل ساختمان شورای شهر اصفهان برگزار شود.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان در خصوص فرهنگ‌سازی برای سیما و منظر شهر تصریح کرد: یکی از مباحثی که همه معماران، طراحان و مهندسین عمران اذعان داشتند، بحث فرهنگ‌سازی و تشویق مردم در این موضوع است چراکه مردم را نمی‌توان با زور وادار به انجام ندادن پروژه‌های مختلف کرد و رسانه‌هایی که در معرض دید وسیع مردم قرار دارند می‌توانند تحولات در این عرصه را به‌ خوبی به مردم نشان دهند.

    وی اضافه کرد: از پیشنهاد‌ها برای فرهنگ‌سازی کمیته سیما و منظر واقعی شهر می‌توان؛ به کارهایی مانند الگوسازی، برگزاری همایش، مسابقه و اهدای جوایز برگزار کرد و از افرادی که در این مسابقه برنده می‌شوند در اجرای طرح‌های مختلف عمرانی کمک گرفت چراکه در حال حاضر ما نیاز به جوانان روشن‌فکر در زمینهٔ طراحی ساختمان و معماری داریم.

    جان‌نثاری ادامه داد: مدلی که در پیش داریم به نظر می‌رسد که هم حقوق شهروندان را تا حدی در نظر می‌گیرد و هم حقوق مدیریت شهری؛ یعنی شهروندان می‌توانند برای ساختمان خود طرح بدهند و آن طرح را با یک سری ضوابط کلی کنترل می‌کنیم نه اینکه بخواهیم در تمام جزئیات آن ساختمان دخالت کنیم.

    وی تأکید کرد: در بهمن‌ماه سال گذشته در حضور رسانه‌ها و مسؤولان شهرداری ما از شهرداری خواسته‌ایم که کاری برای سیما و منظر شهری انجام دهند و گفته شد به مدت دو هفته تابلوهای فرهنگی شهروندی، به موضوع سیما و منظر شهر بپردازد تا اینکه اصل این موضوع برای مردم روشن شود، اما اقدامی صورت نگرفت.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان در خصوص کمک سازمان زیباسازی شهرداری به این موضوع خاطر نشان کرد: در چند ماه اخیر به سازمان زیباسازی و به مسئولین این سازمان گفته شد که زیباسازی این نیست که المان در سطح شهر نصب کنید باید خود مالکین را تشویق کنید تا کارفرمای ساختمان‌ها از اول نقاشی را روی این ساختمان انجام دهند و بعد از آن از سوی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط مورد تشویق قرار گیرند؛ همین کارها باعث بهبودی وضع سیما و منظر شهری اصفهان می‌شوند.

    جا‌ن‌نثاری در پایان ابراز کرد: اگر بخواهیم سیما و منظر شهری اصفهان را در وضع فعلی بهبود ببخشیم باید تشخیص نمای خوب و بد و کاربرد درست سبک‌های آجری و سنگی در صنعت عمران را از طریق رسانه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی به مردم آموزش دهیم؛ هم‌چنین باید ضوابط اصلاح شوند تا دست طراحان برای تحویل طرح و پروژه‌های شاخص باز شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار