مدیران خودروعصر اعتبار

۴۲ درصد مدارس قم نیازمند تخریب و بازسازی است

تحصیل بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان قم در مدارس فرسوده

عصر ساختمان:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: ۳۰۶ مدرسه معادل ۴۲ درصد مدارس این استان نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

۴۲ درصد مدارس قم نیازمند تخریب و بازسازی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرآنلاین، محسن پورگلیان در خصوص آخرین وضعیت فیزیکی ساختمان های مدارس قم به ایرنا گفت: در استان قم 724 باب مدرسه وجود دارد که از این تعداد 149 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی و 157 مدرسه نیز نیازمند مقاوم سازی است.
    وی با بیان اینکه این مدارس به طور میانگین هر کدام 10 کلاس دارد، اضافه کرد: مدارسی که نیازمند تخریب و مقاوم سازی است در بافت فرسوده شهر به ویژه در مناطق مرکزی شهر قم از جمله خیابان امام خمینی(ره)، شهدا (صفاییه) و طالقانی (آذر) واقع شده است.
    وی ادامه داد: بیش از 40 درصد دانش آموزان در مدارس فرسوده تحصیل می کنند که در مواقع بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله احتمال ریزش آوار وجود دارد.
    پورگلیان با بیان اینکه تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس بر اساس بودجه در دسترس صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: مدارسی در لیست مقاوم سازی قرار می گیرد که با 30 درصد کل هزینه ساخت آن، امکان احیاء مجدد وجود داشته باشد، در غیراینصورت مقرون به صرفه نیست و باید تخریب و بازسازی شود.
    وی به اقدامات صورت گرفته در سال 94 اشاره و بیان کرد: تعداد 19 باب مدرسه بدون استحکام در قالب 148 کلاس درس، با زیربنای 17 هزار و 110 مترمربع و با اعتباری 67 میلیارد و 796 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی مقاوم سازی شده است.
    وی افزود: همچنین سه مدرسه بدون استحکام در قالب 26 کلاس درس با زیربنای چهار هزار و 455 مترمربع و با اعتبار 42 میلیارد و 132 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تخریب و بازسازی شده است.
    پورگلیان به استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس اشاره کرد و گفت: با توجه به حوادث رخ داده در چند سال اخیر، سیستم های گرمایشی مدارس باید استاندارد باشد و نباید در هیچ کلاسی بخاری نفتی، دیواری و یا زمینی باشد.
    وی افزود: سال گذشته تعداد 28 باب مدرسه در قالب 322 کلاس، با زیربنای 39 هزار و 240 مترمربع فضای آموزشی و با اعتبار30 میلیارد ریال به سیستم های گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شد.
    وی اضافه کرد: از مبلغ هزینه شده 83 درصد جهت استانداردسازی سیستم های گرمایشی با روش حرارت مرکزی و 17 درصد بابت استانداردسازی سیستم های سرمایشی با روش کولر آبی و کانال کشی هزینه شده است.
    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: پارسال در 265 مدرسه تعمیراتی از جمله رنگ کاری، ایزوگام بام، لوله کشی و تعمیر سیستم های حرارتی و برودتی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 697 میلیون ریال انجام شده است.
    وی افزود: همچنین خرید 97 مورد انشعاب آب، برق، گاز و تلفن با اعتبار چهار میلیارد و 123 میلیون ریال و خرید و توزیع 26 قلم انواع تجهیزات اداری و آزمایشگاهی مورد نیاز مدارس با اعتبار 25 میلیارد و 423 میلیون ریال از دیگر اقدامات در راستای بهبودبخشی به کیفیت آموزش در مدارس سطح استان بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو