مدیران خودروعصر اعتبار

احیاء عمارت شهرداری، بازخوانی تاریخ فرهنگ و معماری اردبیل

عصر ساختمان:جمعی از مفاخر علمی و فرهنگی استان اردبیل از مراحل بازسازی نما، بازآفرینی معماری قدیمی و احیاء عمارت شهرداری اردبیل بازدید کردند.

احیاء عمارت شهرداری، بازخوانی تاریخ فرهنگ و معماری اردبیل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، «حمید لطف اللهیان»، شهردار اردبیل در جریان بازدید مفاخر علمی و فرهنگی استان از عملیات احیاء عمارت قدیمی شهرداری اردبیل، از تصمیم شهرداری مبنی بر تبدیل این عمارت به «موزه شهر» خبر داد و گفت: کار احیای عمارت شهرداری اردبیل در واقع بازخوانی تاریخ فرهنگ و معماری اردبیل محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به رویکرد فرهنگی شهرداری اردبیل در جمع مفاخر استان، اظهار کرد: هدف از این دعوت در اصل تلاش مجموعه شهرداری برای بهره‌مندی از تجارب و ایده‌های ارزشمند بزرگان و مفاخر فرهنگی و علمی استان در هرچه بهتر اجرایی کردن کار احیاء عمارت شهرداری است.

    شهردار اردبیل با بیان این‌که پس از اتمام کار احیاء عمارت شهرداری، «موزه شهر» از گالری‌های متعددی که بیانگر تاریخ و فرهنگ شهر اردبیل باشد، تشکیل می‌شود، افزود: گالری‌های در نظر گرفته شده برای موزه شهر شامل گالری مشاهیر و مفاخر اردبیل – گالری عکاسخانه اردبیل – گالری فرهنگ و آموزش اردبیل – گالری اطبای اردبیل – گالری تعزیه اردبیل و همه موضوعاتی که مختص فرهنگ و هنر شهر تاریخی اردبیل بوده در گالری‌هایی جداگانه در معرض دید شهروندان و گردشگران قرار خواهد گرفت.

    لطف اللهیان با تأکید بر این‌که ساختمان عمارت شهرداری نه برای شهرداری که برای عموم شهروندان اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: بازدیدکنندگان از این مجموعه در فضایی ایده‌آل در یک نگاه با چشم‌انداز عمومی فرهنگ و ادب و تاریخ اردبیل آشنا می‌شوند.

    شهردار اردبیل در ادامه در جمع مفاخر فرهنگی و علمی استان کار احیای عمارت شهرداری را از نوع خدمات عمرانی – فرهنگی شهرداری برشمرد و گفت: با توجه به کم‌سابقه بودن چنین اقداماتی در این مجموعه کار احیاء عمارت شهرداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    لطف اللهیان آغاز عملیات بازسازی عمارت شهرداری از 7 ماه گذشته را خاطرنشان کرد و با بیان این‌که تلاش داریم این پروژه را حداقل تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم، تصریح کرد: عمارت شهرداری اردبیل که در دهه اول سال 1300 احداث شده است، در واقع یکی از نمادهای شهر اردبیل و یادگاری از آن سال‌ها محسوب می‌شود و بازسازی این عمارت از این منظر اهمیت زیادی دارد.

    شهردار اردبیل در خصوص چگونگی تجهیز «موزه شهر» گفت: در راستای انتخاب بهترین آثار برای نمایش در این موزه ضمن استفاده از آثاری که در مجموعه شهرداری در اختیار داریم، به‌منظور امانت‌گیری آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمندی که در اختیار شهروندان است، هم فراخوان داده می‌شود.

    مفاخر علمی و فرهنگی استان نیز در جریان بازدید از عملیات اجرایی احیا و یازسازی عمارت شهرداری اردبیل بر ضرورت توجه به نوع آثار فرهنگی و تاریخی که در موزه شهر به نمایش گذاشته خواهد شد، و کیفیت و چگونگی نمایش‌ها تأکید کردند.

    دکتر «یوسف معماری»، استاد «عسگر شاهی» اردبیلی، دکتر «عبدالرحیم جلایی»، دکتر «بیوک جامعی» و «محمود محمد هدایتی» از جمله مفاخر فرهنگی و علمی حاضر در بازدید عملیات بازسازی عمارت شهرداری بودند که در حین این بازدید ضمن تحسین اقدامات شهردار اردبیل در این زمینه، اظهار کرد: اگر در گذشته و بر اساس تصمیمی اشتباه تخریب نما و معماری عمارت شهرداری اردبیل را شاهد بودیم، امروز در سایه تدبیر دکتر لطف اللهیان شاهد احیای این اثر ارزشمند هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو