مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان:

وام‌ها باید به فعال کردن ساخت‌وساز در بازار مسکن کمک کنند

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان گفت: وام باید طوری باشد که علاوه بر کمک به بازار مسکن صنعت ساخت‌وساز را هم فعال کند.

وام‌ها باید به فعال کردن ساخت‌وساز در بازار مسکن کمک کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، عبدالرسول جان‌نثاری ، در خصوص وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بازار مسکن متأسفانه از آن واقعیت لازم برخوردار نیست و با توجه به اینکه مشاغل قابل‌توجهی در بخش مسکن فعال هستند در حال حاضر دچار یک بحران هستیم.

    وی افزود: در بخش دولت، متأسفانه پروژه شاخصی که بخواهد امسال فعال شود نداشته‌ایم؛ در دولت تدبیر و امید بحث مساکن اجتماعی مطرح شد که ابهام‌های قابل‌توجهی را می‌توان در آن مشاهده کرد پس نباید خیلی امیدوار به پروژه‌های مسکن از بخش دولتی بود.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان تصریح کرد: بخش دیگر مسئله که توسط بخش خصوصی بازار مسکن را تکمیل می‌کند؛ بخش خصوصی پول‌هایی که انباشته داشته است را ترجیحاً در سایر بخش‌های عمرانی سرمایه‌گذاری کرده است؛ این مبلغ‌ها باید به سمت و سویی بروند که بخش مسکن را فعال کنند و بیشتر در بخش مسکن سرمایه‌گذاری شود تا وضعیت مسکن رو به بهبودی گام بردارد.

    وی درباره تأثیر مسکن‌های قسطی بر وضعیت بازار مسکن خاطر نشان کرد: در مسکن‌های قسطی وامی به متقاضیان داده می‌شود که یکی از محورهای این وام، مقدار وامی است که برای متقاضی تعریف می‌شود و این وام باید طوری مشخص شود که بخش قابل‌توجهی از مبلغ متقاضی را برای خرید مسکن فراهم سازد.

    جان‌نثاری ادامه داد: از دیگر محورهای مسکن‌های قسطی می‌توان به درصد سود وام و مکانیسم پرداخت وام اشاره کرد که در حال حاضر درصدهایی برای این وام‌ها تعریف می‌شود که برای مردم قابل‌قبول نیست؛ مکانیسم پرداخت این وام‌ها نیز بسیار سختگیرانه بوده که مردم با مشاهده کردن این وضعیت در حال حاضر از گرفتن وام منصرف خواهند شد.

    وی تأکید کرد: وام باید طوری باشد که به بازار مسکن کمک کرده و با فعال کردن صنعت ساخت‌وساز همراه باشد ولی مشاهده می‌کنیم که دولت، هیچ مدیریتی بر بازار مسکن ندارد و آن هماهنگی لازم برای بهبود بخشی به بازار مسکن هنوز فراهم نشده است؛ البته امیدواریم همه‌کسانی که در این عرصه همکاری می‌کنند، حداقل در حد خودشان بر بازار مسکن تأثیرگذار باشد.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان در رابطه با وام 150 میلیونی مسکن عنوان کرد: وام‌ها باید طوری باشند که همه عموم مردم از آن استفاده کنند نه اینکه فقط اقشار خاص از آن بهر ببرند؛ یعنی باید برآیند وام‌های مسکن این باشد که اقشار کم‌درآمد و ضعیف از آن استفاده کنند.

    وی در پایان بیان کرد: اگر همدلی بین مسئولان مرتبط با بخش مسکن اعم از وزارت راه و شهرسازی، سیستم بانکی، بخش‌های شهرداری‌ها، نظام‌های مهندسی و ادارات مختلف مثل اداره دارایی شکل نگیرد، شاهد اتفاق خوب و خوش‌آیندی نخواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو