مدیران خودروعصر اعتبار

مرحله اول شهر جدید امیرکبیر اراک به بهره برداری رسید

عصر ساختمان:مرحله اول شهر جدید امیرکبیر اراک روز یکشنبه با حضور محسن نریمان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و محلی به بهر برداری رسید.

مرحله اول شهر جدید امیرکبیر اراک به بهره برداری رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا،250 واحد مسکن ویلایی، 33 واحد تجاری با زیربنای 30 تا 70 مترمربع، دو واحد نمونه ویلایی با مجموع زیربنای 515 مترمربع و با مجموع عرصه دو هزار متر مربع در مرحله نخست این شهر جدید مستقر شده و به بهره برداری رسید.
    واحدهای نمونه ویلایی شهر جدید امیرکبیر در قطعات یک هزار متر مربعی ساخته شده اند و به عنوان نمونه و الگو برای بازدید متقاضیان، آماده است.
    شرکت عمران شهر امیرکبیر با مشارکت سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی، آماده سازی اراضی خارج از طرح مسکن مهر در قطعات 600 تا یک هزار و 800 متر مربعی را انجام داده و با تامین خدمات روبنایی و زیربنایی بستر اجرای ساخت و ساز منازل ویلایی بزرگ فراهم است.
    در مرحله اول شهر جدید امیرکبیر یک واحد پاسگاه انتظامی با زیربنای 910 مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و 600 متر مربع ساخته شده و یک باب مسجد به مساحت 450 مترمربع نیز در زمینی به وسعت 709 مترمربع ایجاد شده است.
    ساخت و بهره برداری از پارک محله ای به مساحت شش هزار متر مربع از دیگر بخش های مرحله اول شهر جدید امیرکبیر است.
    پارک شهید چمران به مساحت 20 هزار متر مربع، دو واحد گلخانه به مساحت یک هزار 100 متر مربع، بلوار آبشار به طول 23 هزار متر، مجموعه ورزشی به مساحت سه هزار مترمربع و باغ درختان مثمر به وسعت 75 هزار مترمربع در کنار مجموعه تفریحی قاش ( نام تپه ای در منطقه )سبز به مساحت60 هزار متر مربع از دیگر طرح های عمرانی شهر جدید امیر کبیر است که در این مرحله به بهره برداری رسید.
    در این مرحله همچنین یک باب مدرسه ابتدایی 12 کلاسه نیز با زیربنای یک هزار و 220 مترمربع، بلوار اصلی شهر به طول یک هزار 680 متر و بوستان امیرکبیر با وسعت 15 هزار متر مربع به بهره برداری رسید.
    شهر جدید امیرکبیر در بخش مرکزی شهرستان اراک در 35 کیلومتری شمال شرق اراک و بزرگراه قم ـ اراک (معصومیه) واقع شده است.
    محدوده قانونی شهر جدید امیرکبیر بر اساس طرح جامع مصوب یک هزار و 600 هکتار است و حریم شهر نیز برابر طرح فوق 10 هزار هکتارتعیین شده است.
    با پیش بینی کلیه سرانه ها و استانداردهای شهرسازی در شهر امیرکبیر، قرار است تا سال 1405 بیش از یکصد هزار تن در آن ساکن شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار