مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک خبر داد:

۷۸۷ شهرک صنعتی در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان

عصر ساختمان- مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ضمن اعلام اینکه ۷۸۷ شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان قراردارد، گفت: ۹۴۸ شهرک و نواحی صنعتی در کشور وجود دارد که همه به ایجاد اشتغال و رفع محرومیت کمک می کنند.

۷۸۷ شهرک صنعتی در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، علی یزدانی در کارگروه رفع موانع تولید در بندرعباس با بیان اینکه احیای 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: راه اندازی دوباره این واحدها به 160 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از محل منابع بانکی، صندوق های زیر پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت و استفاده از منابع خارجی(یوزانس) تامین شود.

    مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اجرای 2000 طرح صنعتی در کشور افزود: از این میزان بیش از 300 طرح و واحد صنعتی در هرمزگان در دست اجراست که بیش از 130 طرح بالای 60 درصد پیشرفت دارند که در مقایسه با میانگین کشوری رقم بالایی است.

    یزدانی گفت : بر اساس بخشنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بانک ها مکلفند، واحدهای صنعتی مصوب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را از بدهی های غیر جاری و چک های برگشتی مستثنی کنند و وثیقه های مازاد واحدها را به میزان تسویه حساب ها آنها آزاد کنند.

    وی افزود: در صندوق های تابع وزارت صنعت معدن و تجارت منابع خوبی برای صدور ضمانت نامه و حمایت از واحدهای تولیدی تا میزان سه میلیارد تومان در نظر گرفته شده است .

    مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به واگذاری زمین در 17 شهرک صنعتی هرمزگان گفت: 50 درصد اعمال تخفیف در قیمت گذاری واحدهای صنعتی واقساط طولانی مدت و پیش پرداخت کم از جمله مشوق ها برای هدایت سرمایه گذاران به این شهرک هاست.

    وی افزود: شرکت های دانش بنیان، نخبگان و ایثارگران هم از تخفیف های ویژه ای برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی برخوردار می شوند.

    مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: اکنون 87 هزار و 609 واحد صنعتی در کشور دارای پروانه بهره برداری هستند.

    وی گفت : در شهرک های صنعتی کشور 1099 واحد صنعتی به تملک بانک‌ها در آمده اندکه از این شمار 276 واحد به صورت کامل متوقف هستند و بقیه نیز با کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند.

    مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به زیر ساخت های مناسب شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی هرمزگان برای استقرار سرمایه‌گذاران افزود: در این شهرک ها آب و برق و گاز و تلفن موجود است و در شهرک هایی که این زیر ساخت ها را ندارند و تقاضا محور باشند زیر ساخت ها ایجاد می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان   ( http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو