مدیران خودروعصر اعتبار

پورحاجت در گفت و گو با عصر ساختمان:

کارمزد ۲/۳درصدی برای مسکن قسطی منطقی نیست

عصر ساختمان- نرخی که بانک مسکن برای کارمزد اقساط در نظر گرفته، ۵ درصد برای ۵۰ ماه بود که شیب آن به طور میانگین ۳/۲ درصد برای تسهیلاتی است که هیچ گونه منابع بانکی در آن دخل و تصرف ندارد.

کارمزد ۲/۳درصدی برای مسکن قسطی منطقی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان در گفت گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان »در خصوص مسکن قسطی صحبت کرد و گفت: در سال 93 کانون سراسری انبوه سازان کشور پیشنهاداتی را در دو بخش جهت رونق بازار مسکن به دولت ارایه داد که بخشی از آن مربوط به توسعه فضای کسب و کار و بخش دیگر در خصوص سیاست های توسعه ایی مسکن بود.
    وی با بیان این که یکی از بسته های پیشنهادی ما به فروش قسطی مسکن بر می گردد؛ گفت: راه اندازی بازار مسکن قسطی و ارایه خدمات به سازندگانی که واحدهای خود را به صورت قسطی برای فروش می گذارند از جمله سرفصل های این بسته بود.
    دبیر کانون سراسری انبوه سازان در این باره افزود: سازنده ایی که واحد خود را به شکل اقساط واگذار می کند؛ از نظر مالی در مضیقه قرار می گیرد؛ بنابراین باید یکسری تسهیلات مانند دراختیار قرار دادن زمین مناسب و پرداخت قسطی عوارض خدمات رسانی برای این سازندگان در نظر گرفته شود که تا کنون این موارد انجام نشده است.
    پورحاجت با تاکید بر این که مسکن قسطی تاثیر مهمی در بازار مسکن و ساختمان دارد؛ اظهارداشت: تا کنون در کشور ما مسکن قسطی وجود نداشته و بیشتر به دنبال وام مسکن بوده ایم. البته رضایت ما از مسکن اقساطی تامین نشده است و خیلی بهتر از این می شد مسکن قسطی را اجرا کرد.
    وی نرخ کارمزد را یکی از مشکلات این طرح برشمرد و گفت: نرخی که بانک مسکن برای کارمزد اقساط در نظر گرفته، 5 درصد برای 50 ماه بود که شیب آن به طور میانگین 3/2 درصد برای تسهیلاتی است که هیچ گونه منابع بانکی در آن دخل و تصرف ندارد.
    این کارشناس بازار مسکن ادامه داد: در شیوه نامه بانک مسکن، جرایم تاخیر کرد بالای 27 درصد برای عدم بازپرداخت اقساط لحاظ و در واقع شرایط بسیار سختی برای خریداران در نظر گرفته شده است.وقتی که قرار نیست بانک چیزی را تضمین کند و تاخیر کرد پرداخت را 27 درصد در نظر می گیرد؛ کارمزد 2/3 درصدی معقول نیست. ما به دنبال رفع این مشکلات و بحث و گفت و گو با دولت هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار