مدیران خودروعصر اعتبار

سودتسهیلات مسکن سربه فلک می‌زند

عصر ساختمان:نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای کنترل افزایش اجاره بهای مسکن در فصل نقل و انتقالات مسکن باید تدابیری اتخاذ شود که خانه های خالی از سکنه اجاره داده شود و در این رابطه بنده طرح اخذ مالیات از خانه های خالی را پیگیری خواهم کرد.

سودتسهیلات مسکن سربه فلک می‌زند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی،درخصوص وضعیت تامین مسکن درکشور گفت:باید متولیان بخش مسکن برای خانه دارکردن اقشار آسیب پذیر یک تدبیر اساسی اتخاذ کنند؛به دلیل اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از درآمد خانوارها صرف هزینه اجاره بها می شود.

    نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از جوانان کشور بیکار هستند و همچنین بخشی نیز از درآمد پایینی برخوردار هستند؛بنابراین باید این موضوعات در برنامه ریزی برای خانه دارکردن مردم لحاظ شود.  

    این نماینده مردم درمجلس نهم افزود:کشور سالانه به حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد و بحث مسکن اجتماعی نیز تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.

    انتقاد از سود و میزان اقساط بالای تسهیلات بخش مسکن

    علوی با انتقاد از سود و میزان اقساط بالای تسهیلات بخش مسکن ،افزود:میزان قابل توجهی خانه های خالی در کشور وجود دارد،این در حالی است که جمعیت قابل توجهی در کشور متقاضی خانه دار شدن هستند و مجبور به پرداخت اجاره های سنگین هستند.

    وی افزود:برخی ها برای نیل به اهداف سفته بازی خود حاضر به اجاره دادن یا فروش خانه های خالی خود نیستند که باید به این موضوع رسیدگی شود به دلیل اینکه در شرایطی که تقاضا برای مسکن در جامعه وجود دارد،نگه داشتن خانه خالی به نوعی احتکار مسکن محسوب می شود.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآورشد:برای کنترل افزایش قیمت و اجاره بهای مسکن در فصل نقل و انتقالات مسکن باید تدابیری اتخاذ شود که خانه های خالی اجاره داده شود و در این رابطه بنده طرح اخذ مالیات  از خانه های  خالی را  پیگیری خواهم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو