مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن انبوه سازان در گفت و گو با عصر ساختمان عنوان کرد:

عدم تاثیرگذاری صندوق های سرمایه گذاری مسکن بر بازار

عصر ساختمان- صندوق هایی که دولت برای این منظور راه اندازی کرده آن طور که باید تاثیرگذار نبوده است. صندوق زمین و مسکن از چند سال پیش وجود داشت و طی سال های اخیر تغییراتی در آن به وجود آوردند. قبلا سرمایه گذار نقشی در صندوق نداشت اما اکنون سرمایه گذاران در هیات مدیره کرسی دارند و این تغییرات چندان رضایت بخش نیست.

عدم تاثیرگذاری صندوق های سرمایه گذاری مسکن بر بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    صندوق پس انداز منطقه ای از طرح های دولت برای تامین مالی خرید مسکن به شمار می رود. به گفته غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه و مسکن صندوق‌های پس‌انداز منطقه‌ای، بر اساس پس‌اندازهای آن منطقه تشکیل می‌شود و وام‌دهی نیز در همان مختصات صورت می‌گیرد. البته دولت‌ها نیز یکسری منابع در اختیار این صندوق‌ها قرار می‌دهند که در بودجه گزارش می‌شود. یعنی برای صندوق، اعتباری در نظر گرفته می‌شود که منابع را به اندازه مورد نظر افزایش دهد. در این رابطه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان گفت: هر نوع تامین مالی خرید مسکن می تواند در این بازار تاثیرگذار باشد. این صندوق هم بسته به عملکرد و شرایط می تواند بر روند بازار و خانه دار شدن مردم نقش داشته باشد.
    وی ادامه داد: تا کنون صندوق هایی که دولت برای این منظور راه اندازی کرده آن طور که باید تاثیرگذار نبوده است. صندوق زمین و مسکن از چند سال پیش وجود داشت و طی سال های اخیر تغییراتی در آن به وجود آوردند. قبلا سرمایه گذار نقشی در صندوق نداشت اما اکنون سرمایه گذاران در هیات مدیره کرسی دارند و این تغییرات چندان رضایت بخش نیست.
    رهبر با اشاره به این که در این دو ماه وضعیت بازار تغییرات چندانی نداشته است؛ گفت: متاسفانه بازار مسکن هنوز نشانه ایی از بهبود ندارد و حتی می توان گفت شرایط بدتر از قبل شده است. باید منتظر گذر زمان بود و دید چه اتفاقاتی در این حوزه می افتد.
    دبیر انجمن انبوه سازان در پاسخ به این که آیا در فصل تابستان شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود یا خیر؛ تصریح کرد: چنانچه برنامه ریزی خاصی صورت نگیرد و این وضعیت ادامه داشته باشد گمان نمی کنم حتی در تابستان نیز بازار تحرک چندانی داشته باشد.

    خبرنگار:آزاده کاری

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو