مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات تفاهم‌‌نامه‌ جدید شهرداری و سازمان نظام مهندسی

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران جزئیات تفاهم‌‌نامه‌ جدید شهرداری و سازمان نظام مهندسی را تشریح کرد.

جزئیات تفاهم‌‌نامه‌ جدید شهرداری و سازمان نظام مهندسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، محمد سالاری،‌ درباره جزئیات تفاهم‌نامه شهرداری و سازمان نظام مهندسی،‌ اظهار داشت: شهرداری تهران در نهم فروردین به صورت یک‌طرفه تفاهم‌نامه‌ خود با سازمان نظام مهندسی در خصوص ارجاء کار به مهندسین ناظر را لغو کرد.

    وی با بیان اینکه این موضوع اعتراض مسئولان ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شورای شهر تهران را در پی داشت‌، ادامه داد: جلسات مشترکی با محوریت شورای شهر تهران و با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد. از جمله دلایلی که شهرداری برای انجام این کار در جلسات عنوان کرد این بود که در فرآیند ارجاع کار از سوی سازمان نظام مهندسی به مهندسین اشکالاتی وجود دارد که باعث طولانی شدن زمان صدور پروانه شده و طی آن خلاف مقررات ملی ساختمان عمل می‌شود.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: در بررسی‌های جلسه مشترک بسیاری از اشکالاتی که شهرداری مطرح کرد مورد قبول بود ولی رئیس سازمان نظام مهندسی نیز اعلام کرد اقداماتی برای رفع این اشکالات آغاز کرده‌اند و در مدت زمان معقول آن اقدامات اعمال خواهد شد.

    وی با بیان اینکه تلاش ما رفع اشکالات موجود بود تا مردم اذیت نشوند، افزود: از جمله مواردی که قرار شد اصلاح شود این است که ارجاع کار به مهندسین ناظر 3 روز نهایتا تا یک هفته به طول بینجامد. اگر مهندس اول که در نوبت قرار دارد حاضر به پذیرش کار نشد، به مهندس دوم  وقت انتخاب داده می‌شود، اگر وی نیز نپذیرفت کار به مهندس سوم پیشنهاد و در صورت نپذیرفتن آن نیز کار از مدار نوبت خارج و به عهده فرد داوطلب سپرده می‌شود؛ پیش از این،‌ بنا بر ادعای شهرداری این روند سه ماه به طول می‌انجامید.

    سالاری خاطرنشان کرد: نقشه‌های فاز دو نیز که بر اساس تفاهم‌نامه قبلی به سازمان نظام مهندسی ارجاء داده می‌شد تا مورد بازبینی و کنترل مضاعف قرار گیرد،‌ فاصله زمانی زیادی نیاز داشت این در حالی بود که دقت لازم در بررسی نقشه‌ها صورت نمی‌گرفت و فرآیند انجام کارها نیز طولانی می‌شد در حالی که بر اساس مقررات ملی ساختمان یک ماه برای این کار تعیین شده بود.

    وی تصریح کرد: شهرداری گلایه داشت که چرا سازمان نظام مهندسی به مدت زمان مذکور پایبند نیست، رئیس سازمان نظام مهندسی نیز اعلام کرد عمده مواردی که بیش از یک ماه به طول می‌انجامد به دلیل این است که نقشه دارای ایراداتی بوده و مالک آنها را اصلاح نکرده است. در نهایت مقرر شد مکانیسمی تدوین و در نرم افزار لحاظ شود که این کار حداکثر طی 40 روز انجام شود.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: موارد دیگری مانند آزمایش مکانیک خاک از نظر شهرداری ایراداتی داشت که در نهایت مقرر شد تغییراتی در فرآیند بررسی آن انجام شود و کنترل مضاعفی صورت گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو