مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت بیش از یک میلیون ساختمان غیرمجاز با تغییر کاربری کشاورزی

عصر ساختمان:رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان پیشتازان فرهنگ عمومی تلقی می‌شوند که در حفظ اراضی کشاورزی می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

ساخت بیش از یک میلیون ساختمان غیرمجاز با تغییر کاربری کشاورزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر قباد افشارافزود: تجمع خواسته و انرژی مردم باید در سازمان‌های مردم نهاد اجتماع پیدا کند.

    وی با اشاره به اینکه 11 درصد مساحت کل کشور زمین کشاورزی قابل بهره‌برداری است، اظهار داشت: باید حداقل 85 درصد نیاز غذایی کشور در این میزان مساحت زمین کشاورزی تامین شود تا بتوانیم تکیه‌گاهی برای تولید داخلی و همچنین استقلال و امنیت غذایی کشور باشیم.

    افشار بیان داشت: اقتصاد مقاومتی در واقع استفاده از توانمندی‌های درونی کشور است و یکی از توانمندی‌های کشور می‌تواند بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک باشد.

    وی با بیان اینکه تخریب باغستان‌های سنتی قزوین به صرف ساخت و ساز و تغییر کاربری خیانتی آشکار است که باید با متخلفان برخورد قانونی کرد تا بتوانیم اراضی کشاورزی را صیانت کنیم.

    رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به این که سهم‌بری و سرانه هر فرد در کشور از زمین کشاورزی 2 هزار متر مربع است، تصریح کرد: در چند سال گذشته ضریب تامین کالری برای تامین امنیت غذایی حدود 64 درصد بود که سال 84 این ضریب به 82 درصد رسید و در سال 91 در اثر اعمال برخی از سیاست‌های نادرست واردات کشاورزی تا 8 میلیارد دلار رسید و امروز با توجه به سیاست‌های خوب دولت تدبیر و امید به حدود 4 میلیارد رسیده که باید به صفر رساند یا تراز آن را مثبت کنیم.

    افشار گفت : بیش از یک میلیون ساختمان غیرمجاز در کشور ساخته شده که بخش اعظمی از اراضی کشاورزی را از بین برده است و باید با کمک سازمان های مردم نهاد حافظ این سرمایه ملی باشیم.

    وی تشکیل یگان حفاظت اراضی کشاورزی و تشکیل دفتر ترویج و اطلاع‌رسانی و ایجاد سامانه 131 را از مهم ترین اقدامات سازمان امور اراضی کشور دانست.

    این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و نقش پررنگ سازمان‌های مردم‌نهاد در حفظ اراضی کشاورزی اظهار داشت : اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی می‌تواند نخستین مرحله در حفظ اراضی کشاورزی باشد که به وسیله سازمان‌های مردم‌نهاد عملی می‌شود.

    این مسئول تصریح کرد: استان قزوین با توجه به بستر مناسب و ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به عنواننمونه اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی باشد.

    افشار ، تبدیل زمین‌های شیبدار و تبدیل آن به بافت را مزیت بزرگی برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: با تبدیل این زمین‌ها به بافت در تولید و صادرات نقش مهمی دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار