مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات دستگیری سارق خانه‌های شمال پایتخت

عصر ساختمان- جوانی که در شمال پایتخت دست به سرقت می‌زد، در اعترافتش عنوان کرد که نیاز مالی نداشته و تنها برای هیجان دزدی می‌کرده است.

جزئیات دستگیری سارق خانه‌های شمال پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، دوم اردبیهشت ماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، وقوع یک فقره سرقت داخل خودرو به کلانتری 101 تجریش اعلام شد.

    با حضور مأمورین کلانتری در خیابان شهید اندرزگو و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سارق یا سارقین اقدام به سرقت محتویات داخل صندوق عقب یک دستگاه خودرو سواری پارک شده در مقابل یک مجتمع مسکونی کردند.

    دستگیری سارق

    با مراجعه مالباخته به کلانتری، وی در اظهاراتش به مأمورین تیم تجسس کلانتری عنوان داشت که خودرو را برای مدتی در مقابل مجتمع مسکونی محل زندگی خود پارک و به منزلش مراجعه کرده و سرقت در همین مدت زمان انجام شده است.

    مالباخته افزود: چندی پیش و به پیشنهاد اعضای مجتمع اقدام به نصب سیستم های مداربسته در قسمت های ورودی مجتمع کرده ایم و در زمان سرقت خودرو دقیقا در مقابل یکی از دوربین ها قرار داشته است.

    با توجه به اظهارات مالباخته، مأمورین تیم تجسس کلانتری 101 تجریش با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدند که سرنشین نسبتا جوان آن اقدام به سرقت محتویات صندوق عقب خودرو مالباخته کرده بود؛ در ادامه رسیدگی به پرونده محمدعلی  (41 ساله) به عنوان مالک خودرو پراید و همچنین سارق داخل خودرو شناسایی و در ادامه، در محل سکونتش واقع در منطقه نارمک – خیابان دردشت دستگیر شد.

    پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ

    در زمان دستگیری و بازرسی از مخفیگاه متهم، مأمورین موفق به کشف مقادیر زیادی از انواع لوازم مسروقه از قبیل جعبه ابزار، ساک ورزشی، کیف دستی، ابزار آلات، دهها دستگاه ضبط خودرو و... از مخفیگاه متهم شدند که بنا بر اعتراف صریح متهم از دهها فقره سرقت صندوق عقب خودرو بدست آمده بود.

    با اعتراف صریح متهم به دهها فقره سرقت صندوق عقب خودرو در طول یک سال گذشته، قرار قانونی از سوی دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر و «محمدعلی . غ» جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    اعترافات متهم

    متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی صراحتا به دهها فقره سرقت صندوق عقب خودرو در مناطق مختلف شهر بویژه «شمال» و «شمال شرق» تهران اعتراف و عنوان داشت: تمامی اموال سرقت شده ، بی هیچ کم و کاست در داخل یکی از اتاق ها نگهداری می شد که در زمان دستگیری تمامی آنها کشف و توقیف شد.

    متهم در خصوص انگیزه سرقت خود به کارآگاهان گفت: هیچگونه نیاز مالی برای انجام سرقت نداشتم و تنها بواسطه هیجان اقدام به انجام سرقت کرده ام.

    متهم که بنا بر ادعای خود در سال های گذشته سابقه کسب عنوان در مسابقات بدنسازی استانی را نیز دارد، در خصوص زمان آغاز سرقت های خود نیز به کارآگاهان گفت: متأسفانه از حدود یک سال پیش بود که بواسطه پیشنهاد یکی از دوستان خود اقدام شروع به مصرف شیشه کردم؛ اوایل همه چیز جنبه تفریح داشت اما به مرور به مصرف شیشه اعتیاد پیدا کردم با این وجود، نیاز مالی انگیزه ای برای انجام سرقت ها نشد بلکه هر بار، پس از مصرف شیشه و برای کسب هیجانِ بیشتر اقدام به سرقت می کردم.

    سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، به خبرنگار مهر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره سرقت در طول یک سال گذشته و بواسطه شناسایی سایر جرایم ارتکابی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و یا خودرو آنها به شیوه سرقت از صندوق عقب خودرو مورد سرقت قرار گرفته، دعوت می شود تا برای  پیگیری شکایات و همچنین شناسایی اموال به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) – ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند .

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو