مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار کردستان:

دستگاه قضایی به رفع سریعتر مشکلات مسکن مهر کمک کند

عصر ساختمان- استاندار کردستان با اشاره به اینکه بلاتکلیفی برخی واحدهای مسکن مهر باعث بروز خسارت های جبران ناپذیر شده است، گفت: دستگاه قضایی به رفع سریعتر مشکلات مسکن مهر کمک کند.

دستگاه قضایی به رفع سریعتر مشکلات مسکن مهر کمک کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در شورای مسکن کردستان اظهار داشت: مشکلات مسکن مهر در این استان قدمتی حدود 10 ساله دارد که این روند باعث پرداخت هزینه اضافی از سوی دولت بابت کم کاری برخی افراد شده است.

    وی با بیان اینکه لازم است در این خصوص تمام دستگاه ها از جمله دستگاه قضایی بررسی های خود را تسریع دهند تا اعضا به حقوق خود برسند افزود: در 20 روز آینده شورای مسکن استان با همکاری تمام دستگاه های متولی از جمله قضایی و شرکت های تعاونی باید نسبت به رفع مشکلات این طرح ها اقدام کند.

    بررسی مشکلات و چالش های مسکن مهر تعاونی های 450 واحدی، 230 واحدی و ارغوان سنندج نیز از دیگر بحث های شورای مسکن بود که معاون عمرانی استاندار کردستان در این ارتباط اظهار داشت: در این واحدها اعضا سهم خود را پرداخت کرده اند اما هیات مدیره این مبالغ را به حساب خود واریز کرده است.

    شهرام ملکی اضافه کرد: در تمام این سه تعاونی ها تخلفات هیات مدیره محرز است اما با توجه به اینکه به صورت تعاونی اجرا شده اند شورای مسکن نتوانسته تاکنون از ابزار خود برای رفع چالش های آن استفاده کند.

    وی افزود: لازم است ابتدا در رسیدگی به تخلفات در مراجع ذیصلاح تسریع شود سپس کارهای کارشناسی دستگاه ها نیز انجام شود.

    ملکی همچنین خواستار ارسال نامه به حفاظت نیروی نظامی مربوطه برای اجبار شرکت تعاونی آجا برای همکاری در تعیین تکلیف آن شد و گفت: اختلاف به حق اعضا با هیات مدیره از مهمترین چالش های این مسکن ها است.

    برخی اعضای مشکل دار آماده تقسیط بندی مسکن خود هستند

    رییس شعب بانک مسکن نیز در این جلسه گفت: هم اکنون 104 نفر از 230 واحدی مسکن مهر ارغوان آماده تقسیط وام مسکن های خود هستند.

    جلال الدین سلیمی افزود: در این بانک چهار هزار و 700 واحد مسکن مهر در شرف اجرتی روند تکمیل است که یک هزار واحد توسط متقاضیان بدون تقسیط بندی تملیک شده است.

    وی با اشاره به اینکه بانک امکان ورود به این مساله و رفع تصرف تقسیط بندی را ندارد، اظهار داشت: در مجموع چهار هزار و 700 واحد مسکن مهر، با کمک این بانک یک هزار و 380 واحد در حال ساخت است.

    برهان صلواتی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان هم نیز در این ارتباط گفت: واحدهای 450 واحدی، 230 واحدی و ارغوان سنندج با چالش های مختلف از جمله تخلف هیات مدیره، عدم همکاری متقاضیان، اعضای متصرف مواجه بوده که حل مشکلات آنها نیازمند بررسی بیشتر دستگاه های قضایی و نظارتی است.


    تکمیل مسکن مهر کردستان 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این شورا گفت: هم اکنون تنها چهار هزار و 900 واحد مسکن مهر این استان باقی مانده است که اتمام آنها حدود 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

    محمد صدیق ثابتی با اشاره به اینکه سهم استان کردستان از مسکن مهر 38 هزار و 821 واحد است که تاکنون 33 هزار و 921 واحد آن به متقاضی تحویل داده شده است، اضافه کرد: سیاست دولت در این است که بتواند در سال جاری پرونده مسکن مهر را ببندد از این رو لازم است تمام دستگاه های متولی همکاری لازم را برای تعیین تکلیف واحدهای باقی مانده انجام دهند.

    معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز گفت: هم اکنون 70 درصد متقاضیان مسکن مهر کردستان در واحدهای خود مستقر شده و پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبارات لازم امسال کار اجرایی 30 درصد باقی مانده نیز به اتمام برسد.

    خسرو ویسی اظهار داشت: مهمترین چالش این مسکن ها ناتمام بودن سایت های مسکن مهر کردستان است که تکمیل آن حدود 350 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

    وی افزود: عدم ارایه خدمات کامل شهرداری های استان به این مسکن ها به بهانه های مختلف از دیگر چالش های این حوزه است که در این راستا می توان با توجیه شهرداری ها نسبت به این ارایه خدمت بیشتر به حدود 34 هزار خانواده ساکن آنها خدمات مثبت تری داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار