مدیران خودروعصر اعتبار

لزوم ثبت رکورد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی در تابستان ۹۸

عصر ساختمان- تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: شرکت های تابعه و مادر باید پیک امسال را مدیریت کنند و نیروگاه‌های برق‌آبی باید رکورد بی‌نظیری را در تابستان سال ۹۸ به ثبت برسانند.

لزوم ثبت رکورد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی در تابستان ۹۸
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «محمد حاج رسولی‌ها» در بیست و نهمین نشست کمیته فنی تخصصی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور که با حضور مدیران عامل سازمان آب و برق خوزستان، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، معاونان شرکت مدیریت شبکه برق کشور، مدیران ارشد نیروگاه‌های برق‌آبی سراسر کشور و تعدادی از شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه، برگزار شد، افزود: امسال به دلیل نزولات خوبی که داشتیم، حجم مخازن عمده سدها، به خصوص سدهای نیروگاهی کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
    وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود، سال گذشته بیش از 15 هزار و 700 گیگاوات ساعت تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی کشور داشته‌ایم که 50 درصد از این مقدار در سه ماهه زمستان سال 97 تولید شده است.
    حاج‌رسولی‌ها افزود: این میزان از تولید در فصل زمستان که کشور با محدودیت تأمین سوخت برای نیروگاه‌های حرارتی و گازی مواجه است، عدد قابل توجهی است و توانسته بیش از 2 میلیارد متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف سوخت در این نیروگاه‌ها را به‌همراه داشته باشد.
    مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهارداشت: استفاده بهینه از منابع موجود در مخازن سدها، محور اصلی تولید انرژی در پیک تابستان سال جاری است، چون ظرفیت نیروگاه‌های منصوب شده در کشور از سال 96 به بعد تغییر زیادی نداشته و حدوداً بالای 12 هزار مگاوات است و آن سال هم سال خوبی در تولید انرژی بود.

    وی افزود: چنانچه ارقام سال 1396 را به عنوان شاخص مد نظر قرار می‌دهیم، می‌بایست نسبت به این سال توان لحظه‌ای را حداقل 10 درصد افزایش داده و بالای 10 هزار و 500 مگاوات توان لحظه‌ای را در اختیار شبکه قرار دهیم.
    حاج‌رسولی‌ها اضافه کرد: باید بتوانیم با مدیریتی که انجام می‌دهیم و با توجه به شرایطی که در چند سال اخیر شاهد بودیم، 12 ساعت پیک مصرف را برای تولید نیروگاه‌های برق‌آبی مدنظر داشته باشیم. بعلاوه، با توجه به پتانسیل منابع آبی موجود حتماً بالای 50 درصد نسبت به سال 96 انرژی تولید کنیم و توان تولید را نیز حداقل 70 درصد افزایش دهیم.
    وی همچنین تاکید کرد: هماهنگی کامل با دیسپاچینگ ملی برق در ایام پیک و تنظیم خروجی‌ها با نگاه حفظ منابع آبی برای سال آینده به‌عنوان یک اصل باید مد نظر همه شرکت‌ها و نیروگاه‌ها باشد.

     شبکه‌های الکتریکی در سطح ولتاژهای مختلف توسط گروه‌های جداگانه ای کنترل و راهبری می‌شود. امور مربوط به راهبری شبکه‌ها در مرکزی تحت عنوان دیسپاچینگ صورت می‌گیرد.
    مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های جدید را بسیار مهم برشمرد و گفت: متوقف ماندن این ظرفیت‌ها شایسته نیست و استان‌ها حتماً اینگونه موارد، ازجمله طرح‌های معرفی شده برای واگذاری در قالب تبصره 19 را جدی گرفته و پیگیری بیشتری داشته باشند.
    حاج رسولی‌ها نظام مدیریت ایمنی و بهداشت در نیروگاه‌های برق‌آبی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر چه در نیروگاه‌های برق‌آبی نسبت به سایر تأسیسات آبی، شرایط بسیار خوبی را در بحث مدیریت ایمنی و بهداشت شاهد هستیم، اما حفظ این شرایط باید استمرار یابد.
    وی تشکیل کارگروه‌هایی برای مدیریت عبور از پیک سال جاری در شرکت‌های تابعه و شرکت مادر را نیز ضروری دانست و تأکید کرد: با رعایت این موارد باید به گونه‌ای پیش برویم که در تابستان امسال رکورد بی‌نظیری را از نظر تولید برق‌آبی ثبت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار