مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۶۰ درصدی تسهیلات ساخت مسکن؛ امکان واگذاری وام به خریداران

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی افزایش ۶۰ درصدی تسهیلات ساخت مسکن موجب ارتقا و رونق گرفتن بازار مسکن خواهد شد.

افزایش ۶۰ درصدی تسهیلات ساخت مسکن؛ امکان واگذاری وام به خریداران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس افزایش 60 درصدی تسهیلات مسکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این تسهیلات در حوزه ساخت مسکن است که قطعا موجب رونق گرفتن این بخش می شود.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بخش عمده ای از خانوارها به ویژه زوج های جوان توان خرید مسکن را ندارند، زیرا در یک سال اخیر قیمت مسکن بیش از 120 درصد افزایش یافته است.
    حباب مسکن

    تسهیلات با افزایش قیمت های مسکن، اثرگذاری خود را از دست داد

    تسهیلات مسکن نیز با افزایش قیمت ها، اثرگذاری خود را از دست داد، به طوری که بخشی از متقضایان وام های خرید مسکن یا خانه اولی ها، از دریافت تسهیلات انصراف دادند، زیرا دیگر این وام ها برای خرید مسکن به کار نمی آیند

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر تسهیلات مسکن نیز با افزایش قیمت ها، اثرگذاری خود را از دست داد، به طوری که بخشی از متقضایان وام های خرید مسکن یا خانه اولی ها، از دریافت تسهیلات انصراف دادند، زیرا دیگر این وام ها برای خرید مسکن به کار نمی آیند.

    افزایش قدرت خرید متقاضیان با ارتقا میزان تسهیلات خرید مسکن

    وی گفت: در شرایط کنونی تسهیلات انفرادی خرید مسکن 80 میلیون و وام خرید مسکن برای زوج ها 160 میلیون است، حال طبق برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است که تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت مسکن، در صورت موافقت سازنده به خریدار واگذار شود که این مسئله موجب افزایش قدرت خرید متقاضیان می شود.

    دو سوم قیمت خرید مسکن باید از طریق دریافت تسهیلات تأمین و پرداخت شود

    کیانپور ادامه داد: البته این میزان افزایش نیز تأثیر چشمگیری در افزایش خرید مسکن و افزایش معاملات مسکن نمی شود، زیرا در تمام کشورها، دو سوم قیمت خرید مسکن از طریق دریافت تسهیلات تأمین شود، از این رو در کنار افزایش وام باید قیمت ها تا حدودی تعدیل شود.

    افزایش تولید مسکن مهم ترین مولفه ساماندهی بازار

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از طرف دیگر تنها راه کار بهبود وضعیت بازار مسکن افزایش تسهیلات خرید مسکن نیست، بلکه افزایش تولید مسکن را می توان مهم ترین مولفه در ساماندهی این بازار دانست.

    وی گفت: خوشبختانه در طرح ملی مسکن، سیاست های مثبتی برای تقویت قدرت مالی سازندگان و مجریان پروژه های ساختمان سازی دیده شده که به نظر من این رویکردها می تواند در تشویق سازندگان به تولید مسکن اثرگذار باشد.

    تسهیلات ارائه شده برای ساخت و ساز مسکن در سال 97 حدود 103 هزار میلیارد تومان بوده است

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس گزارش بانک مرکزی، میزان تسهیلات ارائه شده برای ساخت و ساز مسکن در سال 97 در کل حدود 103 هزار میلیارد تومان بوده است که امیدوارم در سال جاری این میزان افزایش چشمگیری داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو