مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز به کار اولین دو سالانه معماری ایران

عصر ساختمان- فصل اول «دو سالانه معماری ایران» گشوده شد.

آغاز به کار اولین دو سالانه معماری ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، اولین دوسالانه معماری ایران که قرار است طی شش ماه در سه فصل برگزار شود با یک افتتاحیه غیررسمی و خصوصی در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) آغاز به کار کرد.

    فصل اول این رویداد که به حوزه معماری داخلی می پردازد، از 25 اردیبهشت به مدت دو ماه برگزار می شود.

    مهران داوری –کیوریتور فصل اول- اصلی ترین هدف برگزاری این رویداد را درگیر کردن جامعه با ماهیت معماری دانست و بیان کرد: پروژه هایی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده اند به شکل تحقیقی انجام داده شده اند که سعی می کنند مرزهای معماری را گسترده تر و معماری ایران را تقویت کنند.

    او ادامه داد: در دنیا فستیوال های معماری سال هاست که برگزار می شود و گفت و گویی بین المللی به وجود می آورد. دوسالانه معماری ایران رویکردی پژوهشی و اجتماعی دارد و باعث می شود مردم بهتر ببینند که یک معمار چه کار می کند. از طرفی، دانشجویان با فضای پژوهش آشنا می شود.

    داوری در توضیح نمایشگاه های فصل اول این دوسالانه اظهار کرد: 12 نمایشگاه مختلف داریم که شامل «تکامل» کار مشترک مهران قالقی و امین صادقی، «مشاع» اثر گلناز عباسی، «معماری در مقیاس‌های چندگانه» اثر سمانه معافی، «نشریه نام» اثر ارشیا اقبالی، «پیاده» از لنا وفایی، مجموعه های اینتراکتیو «چیدمان تعاملی» اثر مانی نیلچیانی «زخم»از علی پناهی و همچنین 3 مجموعه«ریبا»، «شهر پس از نفت» و «تصویرسازی در معماری و شهر» از آثار پژوهشگران و معماران خارجی است.

    وی افزود: در فصل دوم آثار، شهر را نیز دربر می گیرند حال این درگیری می تواند به شکل بازی باشد، بیلبورد یا هر رویداد دیگری و در فصل سوم نیز اتفاقات هیجان انگیزی رخ می دهد.

    این معمار که 23 اردیبهشت در افتتاحیه خصوصی «اولین دوسالانه معماری ایران» سخن می گفت، اضافه کرد: ما با رایزنی هایی آثار منتخب جایزه معماری «ریبا» انگلستان در آخرین دوره برگزار شده را به ایران آوردیم و نیز اولین «فستیوال مجله های مستقل معماری» را برگزار می کنیم. در این فستیوال به کمک دانشجویان دانشگاه تهران که مجله منتشر می کردند، با 15 مجله مستقل معماری در سراسر دنیا ارتباط برقرار کردیم.

    داوری همچنین بیان کرد: سلسله نشست هایی که قرار است در این رویداد برگزار کنیم از افتتاحیه نمایشگاه «شهر پس از نفت» در فروردین ماه شروع شده است.

    بر اساس این گزارش، اولین دوسالانه معماری تهران با عنوان «معماری، امروز» به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شامل نمایشگاه‌های هنری، چیدمان، نمایشگاه‌های شهری، سمینار و کارگاه، از اردیبهشت تا آبان سال 1395 در تهر‌ان برگزار می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار