مدیران خودروعصر اعتبار

نیم طبقه در معماری داخلی ساختمان های مسکونی

عصر ساختمان:طراحی ساختمان با وجود تنوع فضاهای داخلی و ایجاد جذابیت بصری و کاربردی در آنها، هدفی است که همه معماران آن را دنبال می کنند. در معماری داخلی، تفکیف فضایی در عین حفظ ارتباط بصری، یکی از دغدغه های طراحان است که پیشتر چیدانه در مطلب تقسیم فضایی، روش ها و ابزار آن در معماری داخلی است.

نیم طبقه در معماری داخلی ساختمان های مسکونی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، نیم طبقه ها فضاهایی در ساختمان ها هستند که به کمک راه پله به طبقات دیگر متصل شده، اما مساحت سطح پوششی کف آنها از همین مساحت در طبقات دیگر ساختمان کمتر می باشد.اگر در چنین فضایی در سطح زیرین نیم طبقه حضور داشته باشید و با نگاهی کلی به فضای داخلی بنگرید، مرز ایجاد شده توسط اختلاف ارتفاع دو سقف موجود را احساس می کنید. بدون اینکه حتی دیوار و یا پارتیشنی در فضا وجود داشته باشد. این تفکیک فضایی باعث خواهد شد تا بتوانید در فضایی واحد دو کاربری مجرا تعریف کنید. به عنوان مثال در محیط خانه: جدا کردن فضای غذا خوری و نشیمن و یا تقسیم فضا به نشیمن و پذیرایی! علی سوداگران معمار خانه ای برای آخر هفته از این روش در طراحی این ویلا استفاده کرده است.

    این در حالی است که معمولا فضاهای تعریف شده در نیم طبقه ها را به بخش های خصوصی خانه، مانند اتاق خواب ها اختصاص می دهند... و اما اگر بر روی سطح نیم طبقه ایستاده باشید احساسی متفاوت خواهید داشت. دیدی مسط و واضح بر طبقه پایین! فکر می کنم داشتن چنین زاویه دیدی برای همه ما جذاب باشد.

    وجود اختلاف سطح ها در فضای داخلی باعث ایجاد حس پویای و تنوع در محیط می شود.

    یکی از مزایای استفاده از نیم طبقه ها، ارتفاع زیاد سقف اصلی می باشد. فضاهایی با این خصوصیت، باعث می شوند تا بنای کلی ساختمان بزرگتر و با شکوه تر به نظر برسد. گاهی نیز معمار پروژه ترجیح می دهد که در هنگام استفاده از نیم طبقه، فضای زیر آن را به وسیله دیواری از دیگر بخش های خانه جدا کند. اجرای چنین دیواری تاثیری در کوچکتر جلوه کردن فضا نخواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار