مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی همدان:

رکود ساخت و ساز سبب ورشکستگی شرکت‌های پیمانکاری همدان شده است

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران و خدمات فنی، مهندسی اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه رکود ساخت و ساز سبب ورشکستگی شرکتهای پیمانکاری شده است گفت: رونق بخش ساختمان، اشتغالزایی بالایی به همراه دارد.

رکود ساخت و ساز سبب ورشکستگی شرکت‌های پیمانکاری همدان شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، ناصر خاکی زاده ظهر امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان با منتخبان مردم استان همدان در مجلس دهم اظهار داشت: تا سال 91 پنج هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان عضو بودند که از این سال تاکنون سه هزار نفر به اعضای سازمان افزوده شده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه این تعداد عضو که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند باید براساس نیازسنجی انجام می‌شد، عنوان کرد: در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای درباره اشتغال این اعضا مواجه هستیم که نیازمند رونق بخش ساختمان و ساخت و ساز است.

    خاکی زاده با اعلام اینکه رکود در بخش ساخت و ساز و مسکن سبب ورشکستگی شرکتهای پیمانکاری در همدان شده است، تصریح کرد: به طور قطع رونق ساخت و ساز می‌تواند در افزایش اشتغال در سطح استان همدان موثر باشد.

    وی با بیان اینکه 800 شرکت پیمانکاری در سطح استان همدان فعالیت دارند، تصریح کرد: همچنین 400 انبوه‌ساز در سطح همدان فعالند که رکود ساخت و ساز این تعداد را با مشکلات اساسی مواجه کرده است.

    ربا وارد مزارع کشاورزی شده است

    رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه دولت دستور استمحال وامهای کشاورزی را داده بود، عنوان کرد: اما متاسفانه این دستور در اجرا به نفع بانکها تغییر کرد و کشاورزان با مشکل مواجه شدند.

    ابوالقاسم سوزنچی با بیان اینکه ربا وارد مزارع کشاورزی شده است، گفت: واقعا به کشاورزی ستم شده است چراکه در هیچ جای دنیا بیشتر از 12 درصد سود به بخش کشاورزی تعلق نمی‌گیرد ولی در کشور به تسهیلات این بخش 18 درصد بهره بانکی تعلق می‌گیرد.

    وی درباره تمدید تسهیلات بخش کشاورزی نیز گفت: وقتی دستور تمدید تسهیلات داده می‌شود بانکها تسهیلات را با نرخ روز تمدید می‌کنند که این امر درست نبوده و باید با بهره بانکی وقت تمدید شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو