مدیران خودروعصر اعتبار

تدوین لوایح خانه‌باغ و تعدیل عوارض ساختمانی به زودی نهایی می‌شود

عصر ساختمان- معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: به زودی لایحه تعدیل عوارض ساخت و ساز به شورای شهر تهران ارسال خواهد شد.

تدوین لوایح خانه‌باغ و تعدیل عوارض ساختمانی به زودی نهایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عبدالرضا گلپایگانی در جریان صد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر معاونت شهرسازی شهرداری تهران اظهار کرد: در حال حاضر طرح‌های متعددی از جمله پادگان 06، طرح محدوده میدان‌ آزادی، فدائیان اسلام، محدوده 20 هکتاری برج میلاد، محور نفرآباد، میدان امام خمینی، میدان بهارستان، میدان منیریه و ... در دستور کار قرار دارد.

    وی تصریح کرد: در ارتباط با پادگان 06، تفاهم خوبی با مسئولان مربوطه انجام شده است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد. علاوه بر اینکه در خصوص پادگان لوشان تپه نیز اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

    معاون شهردار تهران در ادامه به طرح فدائیان اسلام اشاره کرد و گفت: قرار است این خیابان نیز به عنوان خیابان تجارت جهانی به عنوان یکی از پراهمیت‌ترین خیابان‌های شهر تهران تبدیل شود. تهیه و تدوین طرح تفصیلی منطقه 22 با هدف کنترل جمعیت‌پذیری، ارتقاء کیفیت در این منطقه نیز از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

    وی گفت: هم اکنون 44 درصد از شهر تهران زیر پوشش طرح‌ها و برنامه‌های حوزه معاونت شهرسازی شهرداری تهران قرار دارد و این برنامه‌ها طبق زمانبندی در دستور کار قرار گرفته است.

    به گفته معاون شهرسازی شهرداری تهران تدوین دستورالعمل ساماندهی بناهای مرتبط با شهرداری تهران، برگزاری همایش تخصصی نما، توجه به معماری مساجد و نماهای مذهبی از دیگر برنامه‌های حوزه شهرسازی محسوب می‌شود که در این زمینه دستورالعمل مکتوبی نیز برای تهیه نمای مساجد تهیه شده است و کارشناسان موظف هستند بر اساس این دستورالعمل در ارتباط با نمای مساجد اقدام کنند.

    وی افزود: مناسب‌سازی معابر برای تردد ناتوان‌های جسمی و معلولان از دیگر برنامه‌های حوزه شهرسازی است که در این بخش نیز طی 7 الی 8 ماهه گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است و هم اکنون 88 پروژه در سطح مناطق در حوزه مناسب‌سازی در دستور کار قرار دارد. در ارتباط با بحث مناسب‌سازی در شهر تهران نیز طرح‌های مطالعاتی در دستور کار قرار دارند و به زودی با نتایج این طرح بنا داریم به صورت پایلوت آن را در خیابان انقلاب در ارتباط با موضوع مناسب‌سازی عملیاتی کنیم.

    وی افزود: پایش مستمر گودهای رها شده، کنترل کیفیت ساخت و سازها، نحوه کنترل برخورد با تخلفات و کارمندان متخلف از دیگر برنامه‌های حوزه شهرسازی محسوب می‌شود.

    وی همچنین به تفاهمنامه با سازمان آتش‌نشانی برای پایش ساختمان‌های زیر 6 طبقه اشاره کرد و گفت: استفاده از مصالح استاندارد در حوزه ساخت و ساز ، توجه کمیته نمای مناطق و همچنین نظارت بر عملکرد مهندسین ناظر از دیگر برنامه‌های حوزه شهرسازی محسوب می‌شود. شاید یکی از علت‌های افزایش تخلفات ساختمانی را می‌توان حساسیت شهرداران به موضوع تخلفات ساختمانی است.

    وی به ارتباط مستمر معاون شهرسازی با دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: موضوع هوشمندسازی و فرآیند صدور پروانه هم اکنون در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به زودی تمام فرآیند صدور پرونده به صورت هوشمند و بدون حضور مراجعه‌کنندگان انجام بگیرد و تا پایان سال 98 اقدامات در این حوزه عملیاتی شود.

    گلپایگانی از کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز خبر داد و گفت: امیدواریم این زمان را به حداقل زمان ممکن در واقع حدود یک ماه برسانیم.

    معاون شهردار تهران تصریح کرد: تدوین لایحه خانه‌باغ یکی دیگر از اقدامات حوزه شهرسازی است و این کار در راستای اقدام ارزشمند شورای پنجم و لغو مصوبات برج باغات انجام شد که پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

    وی همچنین به موضوع عوارض ساختمانی اشاره کرد و گفت: این موضوع از سال 93 هیچ تغییری نداشته است و بر اساس نظر شورای اقتصاد و همچنین مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی افزایش پیدا کرده است که البته با توجه به شرایط لایحه‌ای در ارتباط با تعدیل عوارض به زودی به شورای شهر تهران ارسال خواهد شد.

    گلپایگانی همچنین به اقدامات در راستای حفظ و صیانت از حریم شهر تهران اشاره کرد و گفت: در ارتباط با این موضوع در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی انجام نشده است اما در طول فعالیت شورای پنجم توجه ویژه‌ای به موضوع حریم شهر تهران انجام شده است و این موارد در حال اجرا است.

    به گفته معاون شهرسازی شهرداری تهران؛ حفاظت و صیانت از بافت تاریخی، توجه به حریم شهر تهران، ساماندهی بازار بزرگ تهران، ساماندهی خیابان لاله‌زار از دیگر برنامه‌های حوزه معاونت شهرسازی و شهرداری تهران خواهد بود.

    وی همچنین به آموزش 100 کارشناس در حوزه ستاد و مناطق اشاره کرد و گفت: در همه موارد تلاش می‌شود تا برنامه‌ها طبق زمانبندی مد نظر اجرا و عملیاتی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو