مدیران خودروعصر اعتبار

لاهوتی در جریان بررسی طرح ملی مسکن:

برای دهک‌های بالا تعهدی به تامین مسکن نداریم

عصر ساختمان- یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برای تأمین مسکن در دهک‌های بالا تعهدی نداریم زیرا دهک‌های پائین جامعه از اولویت برخوردار هستند.

برای دهک‌های بالا تعهدی به تامین مسکن نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 19 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش عملکرد طرح ملی مسکن، نیاز مسکن در ایران را بین یک تا یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی برآورد کرد و گفت: 700 هزار واحد مسکونی از این میزان نیاز زوج های جوان و مابقی برای سایر جامعه است که باید بررسی شود چه میزان از آن تامین شده است.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار صدور پروانه ساخت مسکن در کشور، عنوان کرد: تاکنون تنها 700 تا 800 هزار پروانه برای واحدهای مسکونی صادر شده است که به معنای تامین 50 درصد نیاز کشور است.

    وی در ادامه با تقسیم‌بندی دهک‌های مختلف جامعه، اظهار داشت: برای دهک‌های بالا تعهدی به تامین مسکن نداریم چرا که آن ها زمین و تسهیلات دارند؛ دهک‌های متوسط نیز با یارانه سود تسهیلات مشکلشان برطرف می‌شود اما برای دهک‌های پایین با این روش‌ها نمی‌توان مشکلی را حل کرد.

    بائوج لاهوتی در ادامه به اقدامات دولت‌های مختلف در حوزه مسکن اشاره کرد و یادآور شد: در دولت سازندگی زمین در اختیار دهک‌های پایین قرار گرفت و در دولت اصلاحات طرح اجاره به شرط تملیک اجرا شد همچنین در دولت احمدی‌نژاد طرح مسکن مهر را داشتیم اما در دولت روحانی که مسکن اجتماعی را مطرح کردند، قدمی برای اجرای آن برداشته نشد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با اشاره به راه حل های این موضوع بیان داشت: نخست اینکه باید تسهیلات ارزان قیمت را افزایش دهیم که در قانون برنامه ششم نیز به آن تاکید شده است همچنین باید زمین ارزان برای افراد تامین شود که تنها راه حل برای دهک های پایین است.

    وی اضافه کرد: صنعتی سازی نیز در قانون برنامه چهارم مورد تاکید بود که باید 20 درصد ساختمان‌ها صنعتی‌سازی شود که 10 تا 15 درصد قیمت مسکن را کاهش داده و عمر ساختمان را افزایش می‌دهد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه روستایی مشکل نداریم و بنیاد مسکن به وعده های خود در این حوزه عمل کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار