مدیران خودروعصر اعتبار

بانک مسکن آمادگی راه‌اندازی بازار پیش‌فروش مسکن را دارد

برنامه‌های بانک برای مستاجران به‌زودی اعلام‌ می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه بانک مسکن آمادگی احیای بازار پیش فروش و پیش خرید مسکن را دارد اما باید مراحل اصلاح قانون مرتبط با آن در مجلس طی شود و به اتمام برسد، گفت: برای تقویت توان پرداخت اجاره مسکن هم تمهیداتی را اندیشیده‌ایم و قرار بر این است که صندوقی برای کمک به افزایش توان مستاجران تشکیل شود که در صورت تصویب ، جزییات آن را اعلام می‌کنیم.

برنامه‌های بانک برای مستاجران به‌زودی اعلام‌ می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی درباره ضرورت آغاز به‌کار بازار پیش‌فروش و پیش‌خرید مسکن برای خروج از رکود بازار اظهار داشت: بانک مسکن آمادگی احیای بازار پیش فروش و پیش خرید مسکن را دارد اما باید مراحل اصلاح قانون مرتبط با آن در مجلس طی شود و به اتمام برسد.

    وی با بیان اینکه اگر قانون پیش‌فروش و پیش‌خرید ملک اصلاح نشود مورد استقبال قرار نمی‌گیرد،‌ گفت: شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن این آمادگی را دارد که پیش‌فروش مسکن را مجددا راه‌اندازی کند اما سایر سازندگان مسکن تا زمانی که قانون اصلاح نشود از این موضوع استقبال نمی‌کنند.

    رحیمی‌انارکی با اشاره به تدوین و طراحی بسته جدید رونق مسکن توسط بانک مسکن تاکید کرد: بسته رونق مسکن آخرین مراحل را برای تصویب می‌گذراند به زودی نهایی می‌شود و این بسته می‌تواند هم طرف عرضه و هم تقاضا را در بازار تقویت کند و بازار رهن و اجاره را پوشش می‌دهد.   

    مدیرعامل بانک مسکن درباره یکی از محورهای بسته رونق مسکن مبنی بر ارایه تسهیلات با سود شناور با توجه به درآمد خانوار، گفت: ارایه تسهیلات با سود شناور یکی از برنامه‌های بانک مسکن است اما هنوز نهایی نشده‌ است. هیات دولت ،‌ بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار در تصویب این بسته تصمیم‌گیر هستند و نقش دارند.

    وی تاکید کرد:‌ برای تقویت توان پرداخت اجاره مسکن هم تمهیداتی را اندیشیده‌ایم و قرار بر این است که صندوقی برای کمک به افزایش توان مستاجران تشکیل شود که در صورت تصویب آن جزییات صندوق را اعلام می‌کنیم.

    رحیمی‌انارکی گفت: بیش از 90 درصد تسهیلات بانک مسکن صرف حوزه مسکن می‌شود و بانک حداکثر نقش خود را در این حوزه ایفا می‌کند.

    وی با بیان اینکه در بسته جدید به دنبال این هستیم که موضوع تامین مالی ساخت 400 هزار واحد مسکونی را حل کنیم،‌ ادامه‌ داد: امیدواریم که با اجرای این بسته، طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به اجرا برسد. اقدامات بانک مسکن برای تامین مالی ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آغاز شده و تفاهمنامه تامین مالی 20 هزار واحد مسکونی منعقد شده‌است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار