مدیران خودروعصر اعتبار

اثرگذاری مطلوب در کاهش ترافیک شهری پایتخت

عصر ساختمان:پروژه زیرگذر جوادیه با وجود معارض بسیار، به منظور دسترسی آسان شهروندان و کاهش ۸۰درصد بار ترافیکی در محدوده پل جوادیه احداث می‌شود.

اثرگذاری مطلوب در کاهش ترافیک شهری پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جوادیه یکی از محله‌های جنوب تهران است که به سبب عبور خط غربی راه آهن از آن، به یکی از پرتردد ترین گذرهای شهری تبدیل شده و روزانه تعداد زیادی از شهروندان و مسافران از این معبر عبور می‌کنند.

    حجم بالای ترافیک باعث شد تا مسئولان برای رهایی از حجم بالای بار ترافیکی و رفاه حال ساکنان محله جوادیه و رهایی آن‌ها از ترافیک ساخت پروژه زیرگذر جوادیه اجرایی شود.

    پروژه زیرگذر جوادیه مکمل عملکردهای ترافیکی پل کابلی جوادیه است که در حال حاضر این پروژه با تعامل شرکت راه آهن و همکاری شهرداری منطقه 16 در حال ساخت است. پل جوادیه که به عنوان سومین نماد شهری پایتخت روی ریل راه آهن معلق به شمار می رود، این روزها در اطراف خود شاهد ساخت یک زیرگذر جدیدی است تا محله جوادیه را از بن بست ترافیکی رها و سبب تسهیل در تردد شهروندان و خودروها شود.

    با وجود اینکه از آغاز ساخت مسیر زیرگذر حد فاصل میدان بهداری تا خیابان نوری بیش از 2 سال می گذرد، اما با افتتاح این زیرگذر 450 متری، ترافیک شهری در این محدوده کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

    تراکم بالای خطوط راه آهن و وجود کابل فشار قوی برق در این محدوده از عواملی است که عملیات ساخت زیرگذر را با کندی مواجه کرده است، چرا که خطوط راه آهن در بعضی محدودها نیاز به جابه‌جایی دارد و همچنین عملیات پل قدیمی راه آهن نیز همزمان با این پروژه درحال انجام است.

    علیرضا جاوید معاون  فنی و عمران شهرداری تهران در اینباره می‌گوید: با تخریب پل فرسوده جوادیه، مسیری به طول بیش از 450 متر، فراهم خواهد شد.

    عملیات احداث شمع و دال بتنی زیرگذر جوادیه در آخرین بخش از مقطع زیر خطوط آغاز شده که با بتن‌ریزی این مقطع 15 متری سقف زیرگذر تکمیل خواهد شد.

    عملیات خاکبرداری، زیرسازی، روسازی مسیر و نصب قطعات پیش ساخته از مجموعه اقدامات باقی‌مانده این پروژه است که تکمیل و راه‌اندازی زیر گذرجوادیه پس از نخستین بتن ریزی در دستور کار قرار گرفته است.

    بنا به گفته مسئولان، پروژه زیرگذر جوادیه به عنوان مکمل عملکرد‌های شرکت راه‌آهن تا پایان سال جاری آماده و به شهروندان تحویل داده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار