مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران :

سیستان و بلوچستان رکورددار بیشترین آمار حاشیه‌نشینی

عصر ساختمان- عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس،گفـت: بیشترین آمار حاشیه‌نشینی در کشور مربوط به شهر‌های استان سیستان و بلوچستان است که به فقر شهری، مشکلات مسکن، پسماند، عقب‌ماندگی از نظام آموزشی و پایین بودن بهداشت مبتلا هستند.

سیستان و بلوچستان رکورددار بیشترین آمار حاشیه‌نشینی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، علیم یارمحمدی  در رابطه صحبت‌های اخیر رئیس سازمان امور اجتماعی کشور مبنی بر اینکه 19 میلیون نفر از 60 میلیون نفر جمعیت شهری در مناطق حاشیه نشین و بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زندگی‌می‌کنند، گفت: این آمار کاملاً صحیح و رسمی است، افزایش جمعیت در سکونتگاه‌های غیر رسمی امکان برنامه ریزی و ساماندهی را برای دولت مشکل کرده است.

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمار سکونتگاه‌ها غیر رسمی در حاشیه شهر‌های استان سیستان و بلوچستان رو به افزایش است، ادامه داد: بیشترین آمار حاشیه‌نشینی در کشور مربوط به شهر‌های استان سیستان و بلوچستان است که به فقر شهری، مشکلات مسکن، پسماند، عقب‌ماندگی از نظام آموزشی، پایین بودن بهداشت مبتلا هستند. بنابراین باید در این مناطق با کمک  همه دستگاه‌ها اقدامات و مداخلات موثری شکل بگیرد.

    اکثر شهر‌های بزرگ کشور با معضلات حاشیه نشینی مواجه هستند

    یارمحمدی با اشاره به اینکه اکثر شهر‌های بزرگ کشور با معضلات حاشیه نشینی مواجه هستند، افزود: مشهد، شیراز و تهران کلان شهرهایی هستند که با مشکلات و معضلات حاشیه نشینی دست و پنجه نرم می‌کنند، طبق برخی آمارها جمعیت حاشیه نشین‌های شهر مشهد به حدود 1 میلیون نفر رسیده است.

    وی ادامه داد: خشکسالی‌های طولانی مدت در کشور باعث شده روستائیان شغل اصلی خودشان را از دست بدهند و برای کسب درآمد و گذران زندگی به سمت شهرها کوچ کند. این موضوع باعث افزایش جمعیت حاشیه نشینی شده  و باید هرچه سریع‌تر برای ساماندهی این مناطق فکر اساسی اندیشیده شود.

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئول ساماندهی مناطق حاشیه نشین

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: بسیاری از مسئولان متولی امور شهری، گزارشات کاملی را در خصوص وضعیت حاشیه نشین‌های کشور ارائه کردند و در این خصوص برنامه‌های بسیار خوبی تعیین شده و در حال اجرا است، از طرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز مسئولیت ساماندهی بخشی از این مناطق را برعهده دارد./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار