مدیران خودروعصر اعتبار

رونمای از جزییات پروژه‌های قطار برقی پردیس و سهند؛

زمان تحویل واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ضمن اعلام اولویت‌های اجرایی این شرکت در سال ۹۵ تأکید کرد: ما باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرهای جدید بیشتر استفاده کنیم.

زمان تحویل واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی درباره برنامه‌های عملیاتی شرکت عمران شهرهای جدید در سال 95 اعلام کرد: پرونده واحدهای مسکن مهر به عنوان اصلی‌ترین اولویت شرکت عمران شهرهای جدید در بخش عمده‌ای از شهرهای جدید به جز پرونده‌های دارای معارض حقوقی و واحدهای شهر جدید پردیس که دیرتر از سایر شهرها شروع شده است باید در سال جاری به اتمام برسد.

    طاهرخانی در ادامه با تأکید بر رویکرد محله‌محوری شرکت مادر در افتتاح پروژه‌های مسکن مهر بیان کرد: با توجه به این رویکرد باید تمامی واحدها به همراه خدمات روبنایی و زیربنایی افتتاح و به متقاضیان تحویل داده شود. ما باید پس از تهیه چارچوب و ساختارهای شهرهای جدید که در سال گذشته انجام شد از ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی استفاده بسیار مناسبی داشته باشیم. خوشبختانه شرکت عمران شهرهای جدید شیوه‌نامه‌های لازم در این خصوص را تنظیم کرده و آماده همکاری با بخش خصوص خواهد بود. این اقدام بدون شک بیشترین سرعت و جواب‌دهی را در مجموعه شهرهای جدید به دنبال خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید توسعه سیستم حمل و نقل ریلی و اتصال شهرهای جدید به کلانشهرها را یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های شرکت عمران در سال جاری اعلام کرد و گفت: در این زمینه هماهنگی مناسبی با شرکت راه‌آهن به وجود آمده و در حال انجام اقدامات خوبی برای راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای هستیم. اجرای ادامه خط یک متروی شهر تهران به سمت شهر جدید پرند، دوخطه کردن مسیر ریلی تهران-پرند، اتمام پروژه قطار برقی شهر جدید هشتگرد و ... از مهمترین پروژه‌های ریلی ما در سال جاری به شمار می‌روند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه درحال حاضر پروژه ساخت قطار برقی در چهار شهر جدید هشتگرد، بهارستان، گلبهار و فولادشهر آغاز شده است گفت: هم‌اکنون پروژه‌های هشتگرد و بهارستان دارای پیشرفت مناسبی هستند که باید مورد پیگیری جدی و متداومی قرار گیرند، از سوی دیگر بحث فاینانس پروژه گلبهار نیز باید طی سال جاری به نتیجه قابل قبولی برسد و همچنین قطار برقی شهر جدید فولادشهر که در چندین بخش مختلف شروع شده است تا پایان سال پیگیری شود.

    طاهرخانی افزود: در حال حاضر پروژه‌های قطار برقی دوشهر جدید پردیس و سهند در مرحله طراحی هستند. ضمن این‌که تکمیل قطارهای حومه‌ای شهرهای دیگر از جمله اندیشه و پرند را از طریق بحث قطارهای حومه‌ای پیگیری کرده و قصد داریم تا پایان امسال به مرحله خوبی برسانیم.

    عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه ارتقای کیفیت محیطی در شهرهای جدید را اولویت بعدی شرکت مادر اعلام کرد و افزود: اجرای طرح‌های هویت‌بخشی یکی از نکات مورد تأکید طرح‌های فضاهای شهری مطلوب است که امیدورایم بخش عمده‌ای از آن را در سال جدید به اجرا بگذاریم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود صرفه جویی انرژی در شهرها را موضوع مهم دیگری در دستور کار سال جاری شرکت عمران بیان کرد و گفت: این مسئله می‌تواند ظرفیت بزرگی را در همه حوزه‌ها در کشور ایجاد کند. به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت ساختمان و محیط زیست آلمان مبادله کرده و همکاری‌های منسجمی را در این حوزه بین دو کشور شکل داده‌ایم. در این راستا باید ساختمان‌های موجود را از لحاظ میزان مصرف انرژی ارزیابی کرده و با اجرای طرح‌های جدید آنها را بهتر از قبل کنیم.

    طاهرخانی در پایان سخنانش فعال کردن پایانه‌های نفتی و بندری جنوب کشور با ایجاد نسل نوی شهرهای جدید را یکی دیگر از اقدامات مورد توجه شرکت عمران در سال 95 اعلام کرد و گفت: تلاش داریم امسال عملیات اجرایی بخشی از نسل نوی شهرهای جدید را که در مناطق جنوبی متمرکز بوده و همچنین دارای متقاضی هستند آغاز کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو