مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

روند مصرف برق کشور طبیعی است

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: روند مصرف برق کشور با توجه به افزوده نشدن درجه هوای کشور در مقایسه با پارسال، روندی طبیعی است و شرایط خوبی در این زمینه حاکم است.

روند مصرف برق کشور طبیعی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، گرچه در روزهای اخیر روند افزایش مصرف برق در کشور مطابق با بیشتر شدن دمای هوا افزایشی شده است اما داود فرخزاد مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اکنون شرایط خوبی در تولید و مصرف برق وجود دارد و این افزایش دما به دلیل همزمانی با ایام تعطیل مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.

    فرخزاد ادامه داد: برای پیشگیری از هر گونه مشکل در تأمین برق مورد نیاز مردم آماده باش اعلام شده است و شبکه برق هم از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

    مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه افزایش دمای هوا به طور طبیعی در این روزها اتفاق می‌افتد گفت: دمای هوا در روزهای هفتم تا یازدهم خرداد نسبت به پارسال کاهشی بود به گونه‌ای که در روز هفتم خرداد پارسال دما 27 درجه بود و امسال به 26.9 رسیده است.

    وی افزود: پارسال دمای روز هشتم خرداد 27.7 درجه بود که امسال به 26.6 درجه شد. روز نهم خرداد پارسال نیز دما 28.5 درجه بود و امسال 26.1 درجه بوده است. همچنین روز دهم خرداد پارسال دما 28.8 درجه بود و امسال 25.3 درجه شده است.

    فرخزاد گفت: بنابراین روند دمایی هوا نشان می‌دهد که امسال نسبت به پارسال از دمای خنک‌تری برخوردار شده‌ایم. در 14 خرداد پارسال متوسط دمای هوای کشور 30 درجه بوده است که احتمالاً دمای هوای فردا از میزان کمتر است و این نشان دهنده آن است که هنوز هوا نسبت به پارسال گرم‌تر نشده است.

    وی امیدواری کرد: امسال بتوان برق پایداری برای مردم تأمین کرد.

    فرخزاد گفت: پارسال پیک مصرف برق در یک روز به 57 هزارمگاوات هم رسید و هنوز تا رسیدن به این میزان مصرف در سال 98 فاصله زیادی داریم البته هنوز اتفاق خاصی هم در وضعیت هوایی رخ نداده است و هنوز با گرمای زیادی مواجه نشده‌ایم.

    فرخزاد گفت: پیش بینی می‌شود بعد از روزهای تعطیل حدود 3 هزارمگاوات مصرف افزایش یابد که آمادگی کامل برای این میزان افزایش وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار