مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان نوسازی مدارس خبر داد

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به مدرسه‌سازی

عصر ساختمان- معاون توسعه مدیریت مشارکت‌های مردمی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: امسال بر اساس لایحه‌ای که به مجلس ارسال شد حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای مدرسه‌سازی در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به مدرسه‌سازی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراختمان» به نقل از فارس، سید باقر مسلمی ظهر امروز در هجدهمین همایش خیران مدرسه‌ساز مازندران که در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور در 77 با حضور نمایندگان خیران مدرسه‌ساز استان‌ها در مشهد مقدس تشکیل شد.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در 500 شهرستان و مناطق کشور مجمع خیران مدرسه‌ساز تشکیل شد، افزود: برای ساماندهی کمک خیران مدرسه‌ساز هر ساله از 15 اردیبهشت تا 10 خرداد جشنواره خیران مدرسه‌ساز در استان‌های کشور برگزار می‌شود و میزان تعهدات اعلام و جمع‌آوری می‌شود.

    معاون توسعه مدیریت مشارکت‌های مردمی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های اقتصادی دولت از بعد از انقلاب تاکنون 104 هزار مدرسه در قالب 527 هزار کلاس درس توسط خیران احداث شد که از این تعداد 20 درصد به‌طور کامل خیر‌ساز و یا مشارکتی بوده است.

    این مسؤول با بیان اینکه بعد از تشکیل مجمع خیران تاکنون 18 هزار و 700 مدرسه در قالب 105 هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه‌ساز در کشور ساخته شده است، گفت: ساخت مدارس و فضاهای آموزشی از سوی خیران در سطح کشور بی‌نظیر است و پیگیر هستیم تا این طرح در یونسکو ثبت شود.

    مسلمی با اشاره به اینکه امسال براساس لایحه‌ای که به مجلس ارسال شد حدود 1400 میلیارد تومان اعتبار ملی برای مدرسه‌سازی در نظر گرفته شده است، افزود: براساس پیش‌بینی امسال 600 تا 700 میلیارد تومان هم اعتبار استانی در نظر گرفته شده است و 740 میلیارد تومان تعهد خیران بود که امسال با 20 درصد افزایش برخوردار می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: امسال حدود 2 هزار و 700 میلیارد تومان در اختیار داریم باید بتوانیم مدارس بیشتری را در اختیار تعلیم و تربیت قرار دهیم.

    معاون توسعه مدیریت مشارکت‌های مردمی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور با اعلام اینکه مازندران از پنج استان برتر در بحث خیران مدرسه‌ساز است، ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز مازندرانی در تعهد و تحقق اعتباری برای مدرسه‌سازی رتبه برتر کشوری را دارند.

    این مسؤول از فعالیت 26 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور خبر داد و اظهار کرد: یک‌هزار خیر مدرسه‌ساز کشور در خارج از کشور هستند و از حمایت‌های مالی این افراد خیر استفاده می‌شود.

    مسلمی گفت: تاکنون 50 درصد تعهد خیران مدرسه‌ساز کشور محقق شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو