مدیران خودروعصر اعتبار

نیمی از ساختمان‌های بلندمرتبه پایتخت، پایان کار ندارند

عصر ساختمان- مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت که از حدود ۵ هزار ساختمان بلندمرتبه در پایتخت، حدود ۳ هزار مورد پایان کار ندارند.

نیمی از ساختمان‌های بلندمرتبه پایتخت، پایان کار ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از همشهری، مهدی صالحی با اشاره به بررسی لایحه ایمنی ساختمان‌های ناایمن با اولویت حریق در جلسه یکشنبه (12 خرداد) شورای اسلامی شهر تهران، گفت: براساس این لایحه ساختمان‌های بلندمرتبه ناایمن توسط سازمان آتش‌نشانی شناسایی و برای آن‌ها دستورالعمل ایمنی تهیه خواهد شد. 

    او در پاسخ به این سوال که پیش از این نیز چنین اقداماتی از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی انجام شد، اظهار کرد: تفاوت این لایحه با قوانین پیش از خود در این است که این بار برای اجرای دستورالعمل‌ها و نظارت بر آن‌ها یک سری ضمانت‌های اجرایی دیده شده است. همچنین برای تمامی شخصیت‌های حقوقی که در کمیته ایمنی مسئولیت دارند، تعهداتی پیش‌بینی شده است.

    صالحی ادامه داد: به طور مثال، اگر مالکی دستورالعمل ایمنی را اجرا نکرد، اتحادیه مربوط باید این کار را انجام دهد یا شهرداری به مرجع قضایی مراجعه و تقاضای حکم قضایی کند. 

    مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: با تصویب لایحه مذکور به دنبال انسجام عملکردی هستیم. با این روش، پایش ایمنی ساختمان‌ها سامانه‌مند و هوشمند می‌شود؛ به این معنی که ساختمان ناایمنی که دستورالعمل ایمنی را اجرا کرده است، به فراخور دستورالعمل‌های ایمنی، میزان بهره‌برداری، قدمت و نوع ایمنی، در یک بازه زمانی مشخص ایمن محسوب می‌شود و پس اتمام اعتبار دوره، به طور مجدد مورد پایش قرار می‌گیرد.

    صالحی با اشاره به اهمیت این لایحه گفت: واقعیت این است که از حدود 5 هزار ساختمان بلندمرتبه، حدود 3 هزار مورد گواهی پایان کار ندارند. این به آن معناست که دستورالعمل‌های ایمنی این ساختمان‌ها دقیق نیست. 

    او تاکید کرد: از آن جا که مالکان طبق قانون برای گرفتن پایان کار الزام ندارند، با تکیه بر این لایحه تلاش می‌کنیم به سراغ ایمنی این نوع از ساختمان‌ها برویم

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار