مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:

ضرورت بازسازی مدارس غیر استاندارد ‌آذربایجان‌شرقی

عصر ساختمان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: کار شما، کاری ‌الهی است.

ضرورت بازسازی مدارس غیر استاندارد ‌آذربایجان‌شرقی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به توضیحاتی پیرامون مصادیق کارهای خیر بر مبنای آیات قرآن کریم گفت: کلمه خیر در قرآن کریم، 188 بار به کار رفته است.

    وی در تعریف عمل خیر عنوان کرد: کار خیر، کاری است که همه آن را دوست دارند و برای عموم یا قشر خاصی از عموم، منفعت دارد.

    وی خطاب به خیرین مدرسه ساز ادامه داد: بر مبنای آیات قرآن کریم، هر کسی در راه خداوند انفاق کند، خداوند نیز عوض آن را می‌دهدف چرا که خداوند‌ بهترین روزی دهندگان است.

    به گفته نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، کارهای خیر است که در این عالم باقی می‎ماند و بقیه از بین رفتنی است.

    آیت الله مجتهد شبستری در بخش از سخنان خود به تبیین و تفسیر آیه "وجه ربک ذوالجلال والاکرام" پرداخت و تصریح کرد: "وجه ربک" یعنی عملی که جنبه خدایی دارد. مدرسه سازی نیز مصداق کار خیری و کار الهی است.

    ‌وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص افزایش کارهای خیر در جامعه ادامه داد: مدرسه سازی، علاوه بر اینکه یک کار خیر است، یک کار فرهنگی نیز محسوب می شود و در افزایش سواد جامعه نقش بسیار مهمی دارد.

    به گفته وی، دستیابی گسترده جمهوری اسلامی ایران به فناوری و علوم مختلف بخصوص در عرصه صنایع دفاعی در سایه گسترش علوم اندوزی در جامعه است.

    نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پاسخ به کسانی که می‌گویند دولت و خیرین به حد کافی مدرسه احداث کرده‌اند و دیگر نیازی به ساخت مدرسه در استان نیست، ادامه داد: هنوز هم هستند مدرسه‌هایی که استاندارد نیستند و نیاز به تجهیز و یا بازسازی دارند که بهتر است در این زمینه نیز خیرین ورود پیدا کنند.

    ‌آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر لزوم ورود بیش از پیش خیرین در خصوص احداث مدرسه، حوزه علمیه، بیمارستان و هر کار خیر دیگری عنوان کرد: بر مبنای نص صریح متون دینی، نباید در کار خیر صبر پیشه کرد، چرا که انسان نمی‌داند تا چه زمانی زنده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی