مدیران خودروعصر اعتبار

سردار هادیانفر:

۱۴ هزار کیلومتر راه و ۴۰۰ پل در کشور بر اثر سیل تخریب شدند

عصر ساختمان- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ۶۴ درصد تصادفات در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، اما در این دوره شاهد بودیم که در ۳۰ کیلومتری ابتدایی و انتهای شهرها مشکلات جدی در خصوص تصادفات وجود دارد.

۱۴ هزار کیلومتر راه و ۴۰۰ پل در کشور بر اثر سیل تخریب شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، سردار کمال هادیانفر در نشست خبری خود با ارائه گزارشی از وضعیت تصادفات در دو ماه گذشته گفت: در نوروز امسال از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه شرایط ناپایدار در کشور داشتیم و علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه یکی از بحث های جدی ما در این ایام پدیده واژگونی است.

    وی ادامه داد: متوسط واژگونی در کشور 25 درصد است اما در نوروز به 49 درصد افزایش پیدا کرد و آبگرفتگی سطح معابر نیز یکی از دلایل این امر بود.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه 107 هزار نیروی اورژانس، امدادی و پلیس در 200هزار کیلومتر از راه‌های کشور مستقر بودند گفت: بر اثر سیل 14 هزار کیلومتر راه و 400 پل در سراسر کشور تخریب شدند.

    وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد کاهش 17.6 درصدی جانباختگان تصادفات بودیم و در نوروز امسال 195 نفر کمتر از سال گذشته در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند همچنین در فروردین ماه 160 فقره کاهش جان باختگان که شامل 11.6 درصد است را شاهد بودیم. همچنین در دو ماه اخیر نیز 14.3 درصد با کاهش جان باختگان مواجه بودیم که این نشان از تلاش همه دستگاه‌ها به ویژه پلیس راهور است.

    سردار هادیانفر با بیان اینکه نزدیک به دو هزار نفر کاهش آمار مصدومان را داشتیم که معادل 3 درصد می شود گفت: آنچه که بر اساس بررسی ها مشخص شده است 4 عامل اصلی باعث بروز 82 درصد تصادفات می‌شود این عوامل همچنان سرعت غیرمجاز فقط عدم توجه به جلو خستگی و خواب آلودگی هستند البته اقداماتی در خصوص فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گرفته است اما همچنان با مشکل مواجه هستیم.

    وی ادامه داد: 64 درصد تصادفات در حریم 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد اما در این دوره شاهد بودیم که در 30 کیلومتری ابتدایی و کیلومتری انتهای شهرها مشکلات جدی در خصوص تصادفات وجود دارد از همین رو هماهنگی های لازم با وزارت راه صورت گرفته تا علائم هشدار دهنده نور کافی و ... در این محل نصب شود. همچنین کنترل ما در این محل بیشتر می‌شود، البته مردم باید از شتاب و عجله در این محدوده ها بپرهیزند.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار