مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۵ هزار ساختمان بالای ۳۰ متر در تهران وجود دارد

عصر ساختمان- عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار ساختمان بالای ۳۰ متر در تهران وجود دارد گفت: باید بحث ایمنی این ساختمان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

بیش از ۵ هزار ساختمان بالای ۳۰ متر در تهران وجود دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به موضوع لایحه ایمن سازی ساختمان های ناایمن پرداخت.

    وی گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که یک سری ساختمان ناایمن در شهر تهران وجود دارد.

    نوری افزود: این ساختمان‌ها که عموما بلند مرتبه هستند در هنگام بروز حوادث هر چند کوچک هم باعث دچار بحران می شوند.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران در مهر سال 96 و به واسطه اتفاقی که برای ساختمان پلاسکو رخ داده بود طرحی را تصویب کرد که براساس آن شهرداری موظف به ارائه لایحه در خصوص ایمن سازی ساختمان های تا ایمن شده بود.

    وی افزود: این مصوبه در مهر 96 ارائه شده است و تقریبا یک سال طول کشید تا شهرداری آمد و لایحه مربوطه را به شورا ارایه کرد.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه ارائه شده از سوی شهرداری تهران ابهامات زیادی داشت و فاقد برنامه عملیاتی برای ایمن سازی ساختمان بود.

    نوری افزود: حتی در متن لایحه در خصوص تعریف ساختمان‌های ناایمن هم ابهاماتی وجود داشت و به همین دلیل شورا آمد و کارگروهی تشکیل داد برای بازنویسی لایحه.

    وی گفت: قرار بود شهرداری تهران صرفا در حوزه مقابله با آتش سوزی ورود کند زیرا بحث سازه ساختمان بلند مرتبه به عهده شورای عالی شهرسازی است و مسؤولیت آن به عهده شهرداری نیست.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما توقع داشتیم یک سامانه برخط برای پایش ساختمان‌های بلند مرتبه ایجاد شود.

    صدراعظم نوری گفت: ما در تهران 5131 ساختمان بالای 30 متر ارتفاع داریم که مجوز ساخت گرفته‌اند که از این تعداد بیش از 3 هزار مورد آن موفق به اخذ پایان کار شده‌اند.

    وی گفت: کل حریق‌های ساختمانی در سال 97 بیش از 5700 مورد بوده است که عدد بالایی محسوب شده و با این فراوانی تعداد حریق‌ها باید فکری جدی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار