مدیران خودروعصر اعتبار

۲۳ اردیبهشت‌ماه؛

نخستین سمینار ملی سازه مینار برگزار می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل گروه نرم افزاری سازه از برگزاری نخستین سمینار ملی «سازه مینار» خبر داد.

نخستین سمینار ملی سازه مینار برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، محمدرضا جمشیدیان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین سمینار سازه مینار توسط گروه نرم افزاری سازه، امروز در تالارهای رسول اکرم(ص)، خیام و فردوسی در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن تهران برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه این سمینار پس از برگزاری در تهران، در استان‌های دیگر ایران از جمله اصفهان نیز برگزار خواهد شد، ابراز داشت: 360 نفر برای شرکت در نخستین سمینار سازه مینار در تهران ثبت‌نام کردند و  100 درصد ظرفیت ثبت‌نام برای این سمینار از چند روز قبل تکمیل شده بود.

    مدیرعامل گروه نرم افزاری سازه با بیان اینکه 150 نفر دانشجوی مهندسی ساختمان در این سمینار حضور دارند، ابراز داشت: ثبت‌نام و شرکت در این سمینار به شکل رایگان انجام شده است.

    وی با بیان اینکه همچنین حدود 120 نفر نیز برای سمینار سازه مینار در اصفهان ثبت نام کرد‌ه‌اند و 62 درصد ظرفیت ثبت‌نامی پر شده است، ابراز داشت: با تکمیل ثبت‌‌نام‌ها تا حداقل 300 نفر، این سمینار احتمالا پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

    جشمیدیان گفت: ثبت‌نام و اطلاعات لازم درباره نرم‌افزارهای این گروه در سایت sazeminar.com موجود است و به زودی سایت بین‌المللی spidetch.org نیز در همین ارتباط افتتاح می‌شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از 25 سال پیش با ایده اولیه استفاده از نرم‌افزارهای کامپپوتری برای مهندسان ساختمان پیکره اصلی نرم‌افزارهای سازه 80 و 90 شکل گرفت، ابراز داشت: نخستین ویرایش «سازه 80» حدود 15 سال پیش وار بازار شد اما با توجه به ورود برخی نرم‌افزارهای مشابه آمریکایی تصمیم بر آن شد تا در ویرایش جدید این نرم‌افزار کاربردهای جدیدی منظر قرار داده شود که در نرم‌افزارهای آمریکایی مدنظر قرار نگرفته است.

    سازه 90، نرم افزار ترسیم نقشه برای سازه‌های بتن آرمه

    مدیرعامل گروه نرم افزاری سازه با بیان اینکه در سال 83 نخستین ورژن جدید این نرم‌افزار به فروش رفت، ابراز داشت: سازه 90 که نرم افزار ترسیم نقشه برای سازه‌های بتن آرمه است و در حال حاضر توسط بخش قابل توجهی از مهندسان سازه در ایران استفاده می‌شود.

    وی با بیان اینکه  سازه 90 در محیط اتوکد برنامه نویسی شده است، بیان داشت: توانایی‌های این نرم افزار شامل ترسیم پلان‌ قالب‌بندی فونداسیون، ترسیم مقاطع طولی تیرها، امکان تیپ بندی تیرها در طبقات، ترسیم مقاطع عرضی تیرها، ترسیم پلان‌‌های ستون گذاری، مقاطع ارتفاعی ستون‌ها، ترسیم جزئیات چاهک آسانسور و غیره است.

    جمشیدیان با بیان اینکه 150 هزار نفر ساعت برای تولید این نرم‌افزارها فعالیت شده است، گفت: نرم‌افزارهای محوری مهندسین سازه چهار هزار کاربر دارد.

    وی افزود: در شرف صادرات این نرم‌افزار به خارج از ایران هستیم، که از طریق گروه SPIDTECH مستقر در کانادا، بازار بین‌المللی خود را پیدا خواهد کرد.

    مدیرعامل گروه نرم افزاری سازه با بیان اینکه پس از سالها تلاش جشن 25 سالگی گروه نرم‌افزاری سازه تحت عنوان سازه مینار برگزار می‌شود، گفت: بیش از صدها پروژه با این نرم‌افزار شرکت سازه از سال 83 به بعد انجام شده است و تمام سازه‌های بتنی ایران از سال 87 به بعد نیز با کمک این نرم‌افزار طراحی شده است.

    وی ادامه داد: تولیدات مهندسی سازه در ایران در چهار بخش شامل آنالیز و طراحی، نقشه شکی، چکر ( چک کردن نقشه‌ها) و Optimize تقسیم‌بندی می‌شود و بر این اساس این شرکت با طراحی نرم‌افزارهای مورد نیاز در هر بخش تمامی حوزه‌های مهندسی را تحت پوشش قرار داده است.

    کسب جایزه بین‌المللی سران ملل متحد توسط گروه نرم‌افزاری سازه

    جمشیدیان با اشاره به اینکه گروه نرم‌افزاری سازه مبتنی بر مشتری مداری حرکت می‌کند، گفت: این گروه جایزه بین‌المللی سران ملل متحد در بخش علوم و تکنولوژی منطقه ایران در سال 2007 و  برترین‌های انفورماتیک ایران در سال 89 را کسب کرده است.

    وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در زمینه تکنولوژی‌های نوین مانند رباتیک، نانو، IT  و  ICT  قابل مقایسه با دیگر موارد نیست، گفت: اگر به حوزه  IT توجه کافی شود به یقین کشور ایران جایگاه بسیار خوبی در این زمینه خواهد داشت.

    مدیرعامل گروه نرم افزاری سازه با بیان اینکه جوانان ایرانی با وجود استغعدادهای خوب به توانایی‌های خود ایمان کافی ندارند، ابراز داشت: پیام من برای جوانان به عنوان فردی که 25 سال در این حوزه تلاش کردم این است که با اعتماد به نفس و عدم هراس از مسیر پیش روی خود  در زمینه ساخت نرم‌افزارهای کاربری برای جامعه تلاش کنند.

    بر اساس این گزارش ، برگزاری نمایشگاه عکس اصغر صامتی و اهدای یک تابلو از این هنرمند به شرکت‌کنندگان در این سمینار از برنامه‌های جنبی نخستین سمینار سازه مینار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار