مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

آغاز طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسکن/راه‌اندازی موسسات اجاره‌ مسکن

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه نمی‌توان برای اجاره‌بها سقف تعیین کرد، گفت: موسسات اجاره مسکن راه‌اندازی می‌شود.

آغاز طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسکن/راه‌اندازی موسسات اجاره‌ مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایبنا، محمد اسلامی در حاشیه مراسم آغاز طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی 2099 واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه هستیم که بخشی از برنامه 400 هزار واحدی در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن هستیم.

    وی افزود: در این پروژه که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود سرمایه‌گذاری بزرگی در بخش سایر کاربری‌های مورد نیاز مردم در شهر جدید اندیشه شامل مراکز جدید آموزشی، آموزش عالی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی، ورزشی، تجاری و خدمات پشتیبانی برای زندگی مردم در قالب یک ره‌باغ صورت گرفته که مرکز شهر جدید اندیشه را که معماری سنتی اسلامی دارد به این منطقه متصل خواهد کرد.

    وی درباره برنامه دولت برای اجاره نیز گفت: برنامه‌ای در قالب ماده دو قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن داریم که ساز و کار آن این است که موسساتی به وجود بیاید که مردم بتوانند واحدهای مسکونی را برای اجاره دادن در قالب یک شیوه‌نامه به آنها واگذار کنند و مستاجران نیز از این طریق اقدام کنند.

    اسلامی افزود: این بخشی از قانون است که آن را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم بزودی شیوه نامه آن تعیین و ابلاغ شود و موسسات شکل بگیرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته 9 نفره تعیین سقف اجاره‌ها گزارش را ارایه داده یا خیر؟ گفت: گزارش هنوز به دست ما نرسیده اما نمی‌توانیم برای اجاره‌بها سقف تعیین کنیم.

    آیین آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی محسنی بندپی استاندار تهران و ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن امروز برگزار شد.

    در این آیین، پروژه مسکونی مرکز شهر در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در فاز 4 اندیشه توسط وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی شد. قرار است حدود 2500 واحد مسکونی از مجموع 200 هزار واحد برنامه ریزی شده برای احداث در قالب طرح اقدام ملی در شهر جدید اندیشه طی مدت دو سال احداث شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار