مدیران خودروعصر اعتبار

بامداد امروز؛

سیل شاهرود را در نوردید

میزان خسارات در دست بررسی

عصر ساختمان- بارش شدید باران از نیمه شب گذشته تا بامداد پنج شنبه چهره شهرستان شاهرود و شهرهای حومه مانند کلاته خیج، رودیان و بسطام را دگرگرون و نیروهای امدادی را راهی شهرها و روستاها کرد.

سیل شاهرود را در نوردید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، بارش بی سابقه باران طی این برهه زمانی در شاهرود علاوه بر غافلگیری شهروندان باعت بروز اخلال در تردد وسایط نقلیه، مسدود شدن موقت راه های روستایی، خسارات به زیرساخت های شهری و روستایی شد اما مسئولان مدیریت بحران این شهرستان و استان سمنان تاکنون از میزان خسارات وارده گزارشی رسمی اعلام نکرده اند.

    بارش بی سابقه باران که از نیمه های شب چهارشنبه آغاز شده بود در حالی همزمان با بامداد پنج شنبه شدت گرفت که میزان این بارش بی سابقه در سامانه هواشناسی استان سمنان 15.7 میلمتر عنوان شده است که در نمونه سال های گذشته نمونه بی سابقه محسوب می شود.

    میانگین بارش های متناوب در شهرستان شاهرود ازدیبهشت های گذشته تنها سه میلیمتر است حال آنکه شهروندان شاهرود شاهد بارش 15 میلیمتر باران همزمان با بامداد پنج شنبه بودند که با تخمینی ساده می توان حجم بارندگی و میزان غافلگیری مردم این شهرستان را دریافت.

    خیابان هایی که به رودخانه بدل شدند

    باوجود اینکه تردد هم اکنون شاهراه های شاهرود و بسطام شامل بلوار مجلسی، بلوار دادگستری، خیابان دانشگاه و خیابان صدوقی عادی گزارش می شود، وضعیت این خیابان ها در نیمه شب گذشته بیشتر به رودخانه های فصلی استان مازندران شبیه بود که با تلاش نیروهای شهرداری، امداد و آتش نشانی، هلال احمر، خدمات شهری و فرمانداری این مسیر ها پاکسازی شد.

    همچنین از فرمانداری شاهرود خبر می رسد نشست فوری مدیریت بحران با موضوع رصد میزان خسارات سیل وارده به شهرستان برگزار شده است و نیروهای امدادی تا طلوع آفتاب پنج شنبه در مکان های سیل زده به امداد رسانی و بررسی وضعیت مشغول بودند.

    بارش باران طی 48 ساعت در سطح استان سمنان خسارات شدیدی را به شهروندان متحمل ساخته که نمونه بارز آن در شهر سمنان و خسارات فراوان به زیرساخت ها و منازل مسکونی مشاهده می شد اما در شهرستان شاهرود این مقوله با وجود اعلام قبلی هواشناسی و مشاهده تجربه شب گذشته شهر سمنان، باز هم باعث غافل گیری مردم و مسئولان شد.

    از بسطام نیز خبر می رسد وضعیت جوی شامگاه گذشته تا بامداد امروز در این شهر باعث ترس مردم شده بود بارش یکباره 20 میلیمتر باران آن هم در چند ساعت، چهره شهر نمونه گردشگری بسطام را آنچنان دگرگون ساخت که موجبات شادی مردم و مسئولان به دلیل وجود نعمت باران پس از لحظاتی جای خود را به ترس از خسارات مالی و جانی داد همچنین بزرگراه بسطام-شاهرود و شاهرود آزادشهر حدفاصل روستاهای میان آباد تا قلعه نو خرقان برای ساعاتی بر اثر شدت بارندگی مسدود بود هرچند این مسیر هم اکنون بر اثر تلاش مسئولان باز است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو