مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار خوزستان:

لزوم تسریع در روند پرداخت خسارت به کشاورزان و آماده سازی مسکن سیل زدگان خوزستان

عصر ساختمان- استاندار خوزستان گفت: اگر برای آماده سازی اراضی برای کشت تابستانه تلاش نکنیم و برای کشاورزان اشتغال ایجاد نکنیم، سیل مخرب اجتماعی، امنیتی به وجود خواهد آمد که تبعات آن از سیل طبیعت مخرب تر است.

لزوم تسریع در روند پرداخت خسارت به کشاورزان و آماده سازی مسکن سیل زدگان خوزستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران که عصر دوشنبه 6 خردادماه در فرمانداری دشت آزادگان برگزار شد، اظهار کرد: روند بازگشت روستائیان به منازل و عادی سازی شرایط به خوبی صورت نگرفته که موجب بروز آسیب های اجتماعی عدیده ای خواهد شد.

    وی افزود: برخی دستگاه‌ها احساس مسئولیت های گذشته را ندارند کار را رها کردند

    در صورتی که تیم های اجتماعی ما بررسی کردند مردم اولین مسئله و درخواست آنها برگشتن به منازل و مزارع خود برای انجام کشت تابستانه است.

    شریعتی با اشاره به اینکه معیشت اولویت مردم است، تصریح کرد: مردم می خواهند روی پای خود بایستند و درخواست کشاورزان برای آماده سازی اراضی برای کشت تابستانه نسبت به تامین مسکن ارجح تر است.

    وی ادامه داد: آنها حاضرند گرمای تابستان را تحمل کنند، اما معیشت و کسب و کار و کشت آنها تامین شود که عزت آنها زیر سوال نرود.

    استاندار خوزستان عنوان کرد: مردمی که اینگونه طالب هستند که روی پای خود بایستند و به کشور کمک کنند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

    شریعتی با اشاره به اینکه شهرهای دیگر استان خوزستان مانند شوش، باوی، اهواز، حمیدیه و کارون برای کشت تابستانه آمادگی لازم را دارند، یا به زودی آماده می‌شوند، اما دشت آزادگان به سبب خسارت های بیشتری که متحمل شده است، نسبت به سایر شهرها عقب مانده است و هنوز آمادگی لازم را ندارد.

    وی با بیان اینکه برداشت گندم 1 نسبت به سال‌های گذشته با 10 درصد رشد مواجه بوده است، عنوان کرد: این مسئله مایه امیدواری است و نشان می دهد مدرن کردن کشاورزی در این منطقه جواب داده است.

    شریعتی گفت: اولویت اول ما باید ایجاد شرایط مناسب برای کشت تابستانه در حداکثر سطحی باشد که میتوانیم در این منطقه ایجاد کنیم.

    وی با اشاره به اینکه اگر اشتغال ایجاد نشود، سیل اجتماعی و امنیتی به بار خواهد آورد که تبعات آن بدتر از سیل طبیعی است، بیان کرد:  اگر نتوانیم شرایط را به خوبی پیش ببریم سیل اجتماعی خسارت های بیشتری را به ما وارد می کند اکنون شرایط خاصی داریم و باید همه به صورت شبانه روز تا پایان، پای کار بایستند.

    شریعتی با سپردن مسئولیت دشت آزادگان  به سازمان راه و شهرسازی، عنوان کرد: باید هر چه سریع تر این 28 هزار هکتار باقی مانده از آب تخلیه شود تا مردم بتوانند اول تیر ماه کشت تابستان را انجام دهند.

    استاندار خوزستان تاکید کرد: سازمان راه و شهرسازی استان باید به صورت شبانه‌روزی در منطقه مستقر باشد، البته تلاش های این سازمان در جلوگیری از زیر آب رفتن دشت آزادگان و هویزه بر کسی پوشیده نیست، اما از آنها خواست داریم در شرایط کنونی نیز با همان روحیه پای کار باشند.

    شریعتی گفت: شرکت متن نیز باید پای کار باقی بماند و اولویت اولش آماده سازی اراضی برای کشت تابستانه باشد.

    وی در خصوص روند رسیدگی به مسئله مسکن سیل زدگان تصریح کرد: پرونده هایی که تاکنون تشکیل شده و تعداد تسهیلات پرداختی‌ها نیز کم است و باید روند کار سریعتر پیش برود.

    وی تاکید کرد: بعضی مشکلات سیل در دشت آزادگان باید در اولویت کار فرمانداری قرار گرفت به صورت هفتگی جلساتی را برگزار کنند و روند کار دستگاهها را بررسی کنند.

    استاندار خوزستان در خصوص بحث پرداخت خسارت کشاورزان نیز تصریح کرد: روند تشکیل پرونده ها باید هر چه سریعتر تکمیل شود و روال اداری آن با سرعت بیشتری انجام شود تا مبالغ هر چه سریعتر به دست کشاورزان برسد.

    شریعتی تاکید کرد: پول خسارت ها اکنون در دست ما است، اما باید ملاحظات با دقت رعایت شود تا بیت المال هدر نرود و حق به حق دار برسد.

    وی با اشاره به اینکه خیرینی هستند که آمادگی خود را برای همکاری در بازسازی منازل اعلام‌کرده اند، گفت: باید از ظرفیت خیران نیز در زمینه بازسازی منازل و احیای زمین های کشاورزی استفاده شود.

    شریعتی با اشاره به اینکه دهیاران روستاهایی که درگیر سیل نیستند نیز باید به کمک روستاهای درگیر سیل بیایند، بیان کرد: هفته آینده نیز عملکرد دستگاه‌های متولی در دشت آزادگان به صورت جدی بررسی می‌شود.

    وی افزود: پیمانکاران راه و شهرسازی باید عملکرد بهتری داشته باشند و سرعت کار خود را افزایش دهند.

    شریعتی با اشاره به اینکه کانال های سیلاب  در دستور کار قرار دارند، خاطرنشان کرد: در حوضه های کرخه و کارون حدود 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که  دولت با کلیات آن موافقت کرده به دنبال تامین اعتبار آن هستیم.

    وی ادامه داد: تمامی مقامات عالی نظام نسبت به عملکرد خوزستان در زمینه سیلاب ابراز امیدواری کردند که برای ما مایه افتخار است و باید تا انتها در کنار مردم باشیم و برای افزایش رضایتمندی مردم تلاش بیشتری کنیم.

    استاندار خوزستان تاکید کرد: مردم نباید احساس کنند که دیگر رها شده‌اند و به آنها توجه نمی شود مسئولان محلی باید به صورت مستمر به مردم سرکشی کنند و مشکلات را بررسی کنند. بازدیدهای میدانی ما نیز ادامه دارد و ضعف‌های موجود را بررسی می‌کنیم.

    شریعتی عنوان کرد: انتظار داریم تا هفته آینده بخشی از کارها با سرعت بیشتری انجام شده باشد و باید در روند ترمیم سیل بندها و تخلیه آب از زمین های کشاورزی تسریع شود. آبفای کشور نیز باید نسبت به مسائل خوزستان احساس مسئولیت بیشتری کند.

    استاندار خوزستان در پایان یاد آور شد: اهالی روستای شاکری از سال 74 به دلیل جغرافیای سیل گیر بودن روستای خود به دنبال جابجایی بوده‌اند و نیاز است که معاونت عمرانی استانداری بررسی مجددی داشته باشد که یا جابجایی صورت گیرد و یا ایمن سازی شود تا منازلی ساخته شود که در مقابل سیل خسارت نبینند مردم باید در این مناطق با آرامش بیشتر و دغدغه‌های کمتری زندگی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو