مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل عمران شهر جدید پردیس:

قیمت عرصه پردیس یک‌پنجم قیمت روز است

خرید عرصه ارزش افزوده به دنبال دارد

عصر ساختمان- مدیرعامل عمران شهر جدید پردیس بابیان اینکه در کنار تکمیل پروژه‌های مسکن مهر که برای آن منابع مختلفی دیده‌شده و در لایحه بودجه امسال نیز ظرفیت‌های مناسبی برای آن ایجادشده است، بحث تکمیل خدمات روبنایی در پروژه پردیس را در اولویت قرار داده‌ایم. بدین ترتیب با حضور و سکونت مالکان در فازهای مختلف پردیس، می‌توان خدمات موردنیاز را در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، درمانی، مذهبی و انتظامی فراهم کرد.

قیمت عرصه پردیس یک‌پنجم قیمت روز است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صما، مهدی هدایت گفت: از چند هفته پیش موضوع بسیار مهم فروش عرصه به مالکان پروژه‌های مسکن مهر ایجاد و ظرفیت‌های آن در لایحه بودجه دیده‌شده است. درگذشته عرصه به‌صورت 99 ساله به مالکان واگذار می‌شد اما اکنون عرصه‌های پروژه مسکن مهر را باقیمت‌های پایین نسبت به قیمت روز، به مالکان مسکن مهر واگذار می‌شود زیرا این زمین‌ها شامل یکسری ضرایب کاهنده می‌شوند.

    وی بابیان اینکه خرید عرصه امتیازاتی را به دنبال دارد گفت: پول‌های به‌دست‌آمده از فروش عرصه در همین پروژه هزینه می‌شود و مالکان می‌توانند صاحب عرصه و عیان شوند. درحالی‌که پیش‌ازاین مالکان تا زمانی که مالک نشده بودند و در صورت مستهلک شدن ساختمان و تخریب آن، باید نقل‌مکان انجام می‌دادند ولی با فروش عرصه می‌توانند ساختمان را دوباره بسازند. اکنون این فرصت برای همه به وجود آمده البته امکان دارد این فرصت در سال دیگر بنا بر مصلحت‌هایی وجود نداشته باشد.

    هدایت گفت: این فروش از طریق سیستم و کارگزاری انجام می‌شود و خریدار ان می‌تواند حضوری به آنجا مراجعه کرده و مراحل کار را انجام دهد.

    مدیرعامل عمران شهر جدید پردیس بابیان اینکه فرقی بین مالکان اولیه که هنوز واحدهایشان را نفروخته‌اند و خریداران جدید وجود دارد. گفت: ازآنجاکه بیشترین کمک هدف ما به گروه مسکن مهر است که 30 درصد آن باقی‌مانده است، تسهیلاتی را برای نفرات اول فراهم کرده‌ایم ازجمله اینکه با پرداخت 20 درصد نقد و مابقی اقساط بدون بهره می‌توانند صاحب عرصه شوند. آن‌هایی که در دسته دوم هستند باید 50 درصد را نقدی پرداخت کنند. البته هر دو گروه می‌توانند تمام هزینه را به‌صورت نقدی نیز پرداخت کنند.

    وی گفت: برای گروه‌های مختلف مانند تحت پوشش کمیته امداد و... طبق قانون یکسری کمک‌هایی مازاد فراهم‌شده است که همکاران مستقر در بخش فروش عرصه مسکن مهر کارگزاری‌ها توضیحات مفصل را می‌دهند.

    هدایت گفت: انتظارمان از مردم این است که با این مشوق‌ها لحاظ شده خرید کنند. برای مثال در پردیس که در فازهای مختلف بین 19 تا 27 میلیون تومان قیمت خورده است، مردم از این ظرفیت استفاده کنند. البته فازهایی داریم که رقم آن از این هم پایین‌تر است؛ در فازهای قدیمی رقم فروش عرصه یک واحد از 19 میلیون تومان هم کمتر است؛ یعنی درواقع ما با یک سکه پیش‌پرداخت عرصه یک واحد را به مالکان می‌فروشیم.

    وی گفت: این کار کاملاً اختیاری بوده و اگر کسی تمایلی به آن نداشت می‌تواند بر اساس روال گذشته بحث عیان و اجاره 99 ساله را داشته باشد.

    مدیرعامل عمران شهر جدید پردیس گفت: در برآوردی که انجام دادیم تقریباً در فازهای مختلف قیمتی که کارشناسان برای عرصه پروژه‌های مسکن مهر گذاشته‌اند به دلیل یکسری ضرایب کاهنده، تقریباً یک‌پنجم قیمت روز است. البته عرصه را به‌غیراز مالک عیان نمی‌توانیم به فرد دیگری بفروشیم. گاهی اراضی ما با همین پول مردم یک ارزش‌افزوده‌ای پیداکرده است. همه این موارد و جمیع جوانب و عوامل مؤثر را کارشناس‌ها در نظر گرفته‌اند و درنهایت خروجی آن این عدد شده است. ما علاوه بر آن 15 درصد تخفیف همگانی هم از مجمع تخفیف گرفتیم که آن‌هم اعمال‌شده است.

    وی در بخش دیگر سخنانش گفت: شهرهای جدید کشور از 400 هزار واحدی که وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کرده، 200 هزار مورد آن در شهرهای جدید است و از آن میان 16 هزار واحد دیگر در پردیس قرار دارد. ما 10 روز پیش با حضور وزیر و نمایندگان تهران و استاندار و...، کار حدود 7635 واحد را شروع و به‌طور رسمی اعلام کرده‌ایم و مابقی این تعداد را در برنامه‌هایمان داریم تا این واحدها را تکمیل و واگذار کنیم.

    هدایت در خصوص قطار شهری پردیس گفت: امسال برای اولین بار مترو پردیس را در ردیف قطار حومه تهران هم در پیوست بودجه در صفحه 150 و هم در تبصره 19 ردیف دار کردیم. ما الآن به دنبال تکمیل و تهیه نقشه‌های نهایی اجرایی پروژه هستیم و به‌محض اینکه این نقشه‌ها نهایی شد، تفاهم‌نامه‌ای هم با مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا داریم که در حال نهایی شدن است که امسال توسط قرارگاه مترو پردیس هم عملیات اجرایی آن شروع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی