مدیران خودروعصر اعتبار

بدون پرداخت مالیات؛

۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان تهران: در استان تهران ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه است که از آنها مالیاتی دریافت نمی‌شود

۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ نعمت‌الله ترکی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهر تهران در استانداری­ به بررسی عملکرد درآمد‌های ملی و استانی دستگاه‌های اجرایی استان تهران اشاره کرد و افزود: در سال 98 میزان در آمدی که بر عهده استان تهران گذاشته بودند حدود 68 هزار میلیارد تومان است که در حوزه در آمدی، بالای 97 درصد در حوزه مالیاتی است.
    وی گفت: ما در کشور بالای 85 درصد بودجه عمرانی را در دستگاه ملی تخصیص می‌دهیم و 15 درصد باقیمانده در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد که هیچ اثری در پروژه‌های عمرانی استان ندارد.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان تهران گفت: اگر قرار باشد نظام هزینه ـ درآمد در استان تهران انجام شود، سعی بر این است که بودجه دستگاه‌های ملی کاهش یابد.
    وی افزود: ساماندهی درآمد‌ها و تفکیک بودجه‌های ملی و استانی از مزایای نظام درآمد هزینه در استان است.
    ترکی گفت: هم اکنون خزانه معین استان هیچ کاره است و کل درآمد‌ها به خزانه کل کشور واریز می‌شود و در آنجا تصمیم‌گیری می‌شود که چه مقدار به استان‌ها تخصیص یابد.
    وی افزود: این درحالی است که بر اساس قانون، ریاست کمیته تخصیص استان، استاندار تهران است و باید اعتبارات در این کمیته تخصیص یابد.
    وی ادامه داد: هم اکنون کمیته تخصیص به شکل کاغذی عمل می‌کند و منابع مالی در اختیار استان‌ها وجود ندارد.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان تهران گفت: هم اکنون 500 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان تهران داریم که تنها عوارض قانونی شهرداری بابت ساخت و ساز را پرداخت می‌کنند، اما حوزه مالیاتی برای این موارد وجود ندارد.
    وی افزود: فقط در یک مورد بررسی که کردیم در تهران از یک برج مسکونی در ماه صاحب آن 700 میلیون تومان اجاره می‌گرفت که از این مبلغ هیچ وجهی به عنوان مالیات پرداخت نمی‌شود، در صورتی که در تمام دنیا مالیات‌ها برقرار است.
    وی ادامه داد: مالیات این درآمد‌ها توسط دولت اخذ شود چرا که هم اکنون در دنیا 80 درصد درآمد دولت‌ها در حوزه دریافت مالیات است، ولی کشور ما در این خصوص هیچ درآمدی کسب نمی‌کند.
    ترکی گفت: 4 میلیون واحد صنفی در کشور فعال است که یک میلیون از این واحد‌ها در استان تهران است که باید ساماندهی شود. علارغم این بی نظمی امسال 47 هزار میلیارد تومان در آمد مالیاتی کسب کردیم و ستاد تجهیز در آمد را تسهیل کرده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار