مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

کاهش تلاطمات بازار مسکن با کنترل سایت های اینترنتی فروش مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مدیریت و نظارت بر بازار مصالح ساختمانی نیز ضروری است و سازمان حمایت از مصرف کننده باید در جهت کنترل قیمت مصالح ساختمانی اقدام کند.

کاهش تلاطمات بازار مسکن با کنترل سایت های اینترنتی فروش مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با اشاره به نقش صنعت مصالح ساختمانی در افزایش قیمت مسکن در کشور، گفت: یکی از مسائل و دغدغه های بسیار مهم در شرایط کنونی کشور، افزایش قیمت مسکن است که این موضوع عوامل مختلف و متعددی دارد.

    تأثیر مستقیم تلاطمات بازار ارز بر قیمت مسکن و گرانی مصالح ساختمانی

    نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در تمام بخش های اقتصادی از جمله بازار مسکن، نرخ ارز است و عملا شاهد بودیم که با افزایش قیمت دلار در کشور در سال گذشته تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن دچار تلاطم قیمت شدند.

    سازمان حمایت از مصرف کننده باید در جهت کنترل قیمت مصالح ساختمانی اقدام کند

    وی بر لزوم نظارت دقیق و جدی دولت بر بازار مسکن تأکید کرد و گفت: در این راستا، مدیریت و نظارت بر بازار مصالح ساختمانی نیز ضروری است  و سازمان حمایت از مصرف کننده باید در جهت کنترل قیمت مصالح ساختمانی اقدام کند.

    نباید به بهانه افزایش نرخ ارز، اجازه افزایش غیرمعقول قیمت مصالح ساختمانی داده شود

    مقدسی تصریح کرد: قطعا نباید به بهانه افزایش نرخ ارز، اجازه افزایش غیرمعقول قیمت مصالح ساختمانی داده شود، از طرف دیگر در بحث بازار مسکن نیز قیمت ها کامل شفاف و مشخص است و در این رابطه باید با سودجویان و دلالان این بازار برخورد شود.

    قطعا در صورت ورود دستگاه قضا، منطق قیمت گذاری در بازار مسکن، منطق اقتصادی خواهد شد، اما در شرایط کنونی نقش دلالان در بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن برجسته است

    این نماینده مردم در مجلس، با بیان اینکه قوه قضائیه و دستگاه های زیرمجموعه آن از جمله سازمان تعزیرات حکومتی باید جلوی فعالیت دلالان در بازار مسکن را بگیرند، گفت: قطعا در صورت ورود دستگاه قضا، منطق قیمت گذاری در بازار مسکن، منطق اقتصادی خواهد شد، اما در شرایط کنونی نقش دلالان در بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن برجسته است.

    کاهش تلاطمات بازار مسکن با کنترل سایت های اینترنتی فروش مسکن

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: البته اقداماتی در هفته های اخیر برای کنترل سایت های اینترنتی فروش مسکن صورت گرفت که عملا دلالان در این عرصه کنترل شده و قیمت مسکن تا حدودی کاهش پیدا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار