مدیران خودروعصر اعتبار

ساختمان‌های بلند، ثروت شهر نیستند

حناچی: شهرداری برای بهره‌وری از ارزش‌های فرهنگی معاصر و تاریخی تلاش می‌کند

عصر ساختمان- شهردار تهران در ۲ مراسم هنری بر ضرورت توجه به سرمایه‌های فرهنگی شهر و تقویت آنها تأکید کرد.

ساختمان‌های بلند، ثروت شهر نیستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از همشهری، پیروز حناچی در مراسم واگذاری زمین موزه ایران‌درودی در یوسف‌آباد گفت: امروز ساختمان‌های بلند یا مال‌های بزرگ تجاری ثروت‌های یک شهر نیستند، بلکه ارزش‌های هنرمندانه و معمارانه و زیبایی‌شناسانه یک شهر است که به جاذبه‌های آن می‌افزاید و با خلاقیت آن شهر را تبدیل به مقصد می‌کند. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهرهای موفق دنیا به این می‌بالند که تعداد زیادی از گالری‌های مخصوص هنرمندان خود را در خود دارند که حتی موتور محرک اقتصاد آن شهر محسوب می‌شود. امیدوارم شهرمان جزو زیباترین شهرهای دنیا شود، که هست. ما کمترین شهری در دنیا داریم که زیبایی‌هایی مثل رشته کوه البرز را در کنار خودش داشته باشد؛ مشکل این است که اینها را فراموش کرده‌ایم. هر چیزی که واجد ارزش است باید مورد حفاظت قرار بگیرد. شهردار خطاب به ایران‌درودی گفت: تشکر می‌کنم از اینکه آثارتان را به شهر هدیه و فضایی فراهم کردید که این آثار جاودانه بمانند و این کار ما را وادار کرد تا کمک کنیم بستر این کار فراهم شود. حناچی اظهار کرد: خانم درودی می‌توانستند مثل خیلی از هنرمندان آثارشان را به گالری‌های مختلف دنیا بفروشند اما ترجیح دادند که آثارشان را به شهر هدیه بدهند. امیدوارم همگی با هم به‌زودی برای افتتاح این موزه بیاییم.

    بهره‌وری از ارزش‌های فرهنگی
    شهردار همچنین در نشستی با اعضای شورای‌عالی و مدیرعامل خانه هنرمندان ایران شرکت کرد. حناچی در این نشست، با اشاره به اینکه با خواست و حمایت مردم غیرممکن‌ترین کارها نیز به ممکن تبدیل می‌شود، گفت: ما همواره در مقابل تصمیمات درست و غلط قرار داریم و ایجاد خانه هنرمندان یکی از تصمیمات مثبت و درستی است که اتخاذ شده است. تجمع کافه‌ها و فروش محصولات فرهنگی و هنری در این محله و حفظ و مرمت و نگهداری خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی و تاریخی شهر از اثرات ایجاد خانه هنرمندان است؛ درحالی‌که تا چند سال پیش ما شاهد تخریب خانه‌های قدیمی شهر و عدم‌بهره‌وری فرهنگی از آنها بودیم.
    او افزود: شعار یونسکو سال گذشته «اقتصاد مبتنی بر فرهنگ» بود و اکثر شهرهای بزرگ دنیا مثل لندن، پاریس و آمستردام روی این بخش سرمایه‌گذاری کردند. تهران هم پر است از ارزش‌های فرهنگی معاصر و تاریخی و شهرداری تمام تلاش خود را برای بهره‌وری از این ارزش‌ها به‌کار خواهد بست. شهرداری در تلاش است که شهر را با منابع واقعی و تعادل بین درآمدها و هزینه‌های آن اداره کند تا شهر را به آرامش برساند؛ هرچند معتقدیم که این کار در این شرایط بد اقتصادی بسیار سخت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار