مدیران خودروعصر اعتبار

آشتی‌کنان شهرداری و نظام مهندسی با امضای یک تفاهم

عصر ساختمان:رییس سازمان نظام مهندسی با اشاره به حل شدن اختلاف یک و نیم ماهه بین شهرداری و نظام مهندسی به امضای صورت جلسه‌ای با شش بند در این خصوص اشاره کرد.

آشتی‌کنان شهرداری و نظام مهندسی با امضای یک تفاهم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، حبیب‌الله بی‌طرف بعدازظهر امروز اظهار کرد: سرانجام بعد از یک و نیم ماه در نتیجه 16 جلسه که هشت جلسه آن بین شهرداری، نظام مهندسی، شورای شهر و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و هشت جلسه نیز به صورت دوجانبه بین دو سازمان نظام مهندسی و شهرداری انجام پذیرفت، نهایتا موارد اختلافی حل شد و صورت جلسه‌ای در شش بند به امضاء رسید که ارجاع مهندس ناظر، کنترل نقشه‌ها، شناسنامه فنی – ملکی ساختمان‌ها، مطالعات ژئوتکنیک و زیرسطحی، موارد مربوط به سازندگان و مجریان ذیصلاح و نیز پرونده‌های ارجاع شده در طول یک و نیم ماه گذشته از بندهای این توافق‌نامه محسوب می‌شوند.

    وی همچنین از امضای موافقت‌نامه بین سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب استان تهران خبر داد که در نتیجه این توافق‌نامه باید استاندارد‌های چهارگانه در تجهیزات مربوط به لوله‌کشی ساختمان‌ها رعایت شود.

    رییس سازمان نظام مهندسی در خصوص جزییات این موافقت‌نامه با شرکت آب و فاضلاب گفت:‌ موضوع اول مربوط به لوله‌کشی آب سرد و گرم ساختمان‌هاست که از این پس باید کلیه استاندارد‌ها اعم از جنس لوله، نوع شیرآلات، نحوه اتصال لوله‌ها و مجموعا 37 مورد که در تکنیک مشخص شده در ساختمان‌ها باید رعایت شود.

    بی‌طرف مبحث دوم را رعایت موارد مربوط به لوازم بهداشتی دانست که باید 12 مورد جزییات فنی را رعایت کنند.

    لوله‌کشی آب باران و و فاضلاب دیگر بند تفاهم‌نامه با شرکت فاضلاب است که رییس سازمان نظام مهندسی به رعایت موارد 18 گانه آن تاکید کرد.

    رعایت موارد هشت‌گانه تجهیزات بهینه‌سازی مصرف آب مورد آخر است که با توجه به محدودیت منابع آبی کشور، بی‌طرف آن را بسیار مهم عنوان کرد.

    رییس سازمان نظام مهندسی درباره‌ی تفاهم‌نامه با شهرداری گفت: با این تفاهم‌نامه فرآیند‌های صدور پروانه ساختمان تسهیل می‌شود همچنین موارد قانونی سازمان نظام مهندسی مورد توجه قرار گرفت.

    بی طرف البته اظهار امیدواری کرد که از این پس همه به قوانین و مقررات طی وظایف خود پایبند باشند.

    وی همچنین درباره‌ی پایبندی مجریان ذیصلاح به استاندارد‌های ساخت‌وساز گفت: اصلی‌ترین ضامن رعایت مقررات ساختمان وجود پیمانکار متعهد به ضوابط است که اگر کارش را درست انجام دهد دنیا گلستان می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو