مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد

آغاز عملیات ساخت خانه های تخریب شده سیل زدگان

عصر ساختمان- رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۸۶ مرکز بهزیستی در اثر سیل آسیب دیده اند، گفت: میزان خسارت ۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

آغاز عملیات ساخت خانه های تخریب شده سیل زدگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، وحید قبادی دانا در جلسه شورای عالی رفاه که ظهر امروز در وزارت رفاه برگزار شد، در خصوص اقداماتی که در سیل اخیر انجام شده است، گفت: 305 تیم برای ارائه خدمات مددکاری و مشاوره به استان‌های سیل زده اعزام شده‌اند و 139 دستگاه خودروی ویژه نیز برای کمک اعزام شده‌اند.

    وی تاکید کرد: در خصوص افزایش کودک آزاری و همسر آزاری و خودکشی یک سری آیتم‌ها افزایش پیدا کرده است که افراد دارای مشکل به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع داده می‌شوند.

    رئیس سازمان بهزیستی از راه اندازی پایگاه مادر و کودک در استان‌های سیل زده خبر داد و گفت: با همکاری کانون‌های مهدکودک و بخش خصوصی این پایگاه‌ها فعال شد که بازسازی روحی و روانی بعد از سیل مورد تاکید ما قرار دارد.

    قبادی دانا گفت: در حال حاضر در یازده آیتم مختلف خسارت کلی مسکن مشخص شده است که 60 هزار مورد نیز ثبت خسارت صورت گرفته است که به تفکیک مشخص شده است.

    وی همچنین از واریز مستمری سه برابری به سیل زدگان خبر داد و گفت: بین 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان نیز مستمری به حساب آنها واریز شد و همچنین 5 میلیون تومان نیز برای خرید وسایل ضروری منزل، وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

    رئیس سازمان بهزیستی گفت: 10 میلیون تومان کمک بلاعوض اولیه برای مددجویانی که در اثر سیل آسیب دیده بودند، پرداخت شد.

    قبادی دانا از آغاز عملیات ساخت واحدهای تخریب شده در سیل خبر داد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان به صورت ویژه عملیات ساخت این واحدها آغاز خواهد شد.

    وی گفت: 800 مرکز نگهداری شبانه روزی در کشور داریم که 47 هزار نفر در این مراکز نگهداری می‌شود و برخی از این مراکز که در معرض آسیب بودند ایمن سازی شدند و برخی نیز به مرکز دیگری جابجا شدند.

    رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در مجموع 86 مرکز در اثر وقوع سیل آسیب دید، گفت: 7 میلیارد تومان میزان خسارت‌ها بوده که 7139 مورد خسارت ثبت شده است.

    قبادی دانا با تاکید بر اینکه تأمین اعتبار ما به شدت دچار مشکل است، گفت: اگر اعتبار تأمین نشود، ارائه خدمات به سیل زدگان با کندی مواجه می‌شود.

    وی گفت: برای بیمه حوادث بعدی نیز 60 میلیارد تومان بودجه نیاز داشتیم که به دلیل نبود بودجه فعلاً دست نگه داشته ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار