مدیران خودروعصر اعتبار

لزوم توجه به هویت محله به عنوان یک اصل در اقدامات نوسازی

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون سلامت، ‌محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از سازمان نوسازی شهر تهران بر لزوم توجه به هویت محله به عنوان یک اصل مهم در اقدامات و فرآیند نوسازی تأکید کرد.

لزوم توجه به هویت محله به عنوان یک اصل در اقدامات نوسازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، زهرا صدر اعظم نوری عضو و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از سازمان نوسازی شهر تهران رویکردها، برنامه ها و اقدامات این سازمان را مورد بررسی قرار داد.

    نوری عضو و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش اقدامات و برنامه های سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: اقدامات ارزنده ای در سازمان نوسازی صورت گرفته است و فعالیت های اجتماعی به دلیل تعاملاتی که این سازمان با ساکنان بافت های فرسوده دارد، به وضوح قابل مشاهده است.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن تأکید بر لزوم توجه به هویت محله به عنوان یک اصل در اقدامات نوسازی، متذکر شد: اقدامات نوسازی نباید هویت محلات را از بین ببرد، تلاش کنیم در برنامه ریزی ها، به حفظ هویت محلات قدیمی با پیشینه تاریخی و فرهنگی توجه کنیم.

    وی با اشاره به پروژه بازآفرینی محور نواب تاکید کرد: پروژه نواب، در نوع خود پروژه ای بزرگ بود و اجرای آن، نیاز به جسارت و جرأت داشت، اما در حال حاضر نقدهای جدی به این پروژه وارد است، عمر سکونت در نواب 5 سال است و هیچ یک از ساکنین فعلی نواب، ساکنان قبلی آن نیستند و این محله هیچ جذابیتی برای ساکنانش ندارد.

    نوری بر ضرورت توجه به سرانه های خدماتی، خدمات پشتیبان و خدماتی که می تواند منجر به بهبود کیفیت و وضعیت اجتماعی، فرهنگی و رونق اقتصادی در محلات شود، تأکید کرد.

    وی با اشاره به گزارش مطرح شده از سوی سازمان‌ نوسازی شهر تهران مبنی بر کمبود 136 هکتار فضای سبز و ضرورت تأمین فضای سبز  محلی در 94 محله از 180 محله ای که دفاتر توسعه محله ای در آن مستقر هستند، خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد و حفظ فضای سبز و باغات است و چنانچه این فضاها در بافت های فرسوده و کم برخوردار که از سرانه فضای سبز پایین تری برخوردار هستند قرار داشته باشند، در اولویت اقدامات قرار خواهند گرفت.

    صدر اعظم نوری در این جلسه با اشاره به اقدامات ارزشمند دفاتر توسعه محله ای در محلات، یادآور شد: جلب مشارکت مردم در سایه اعتمادسازی حاصل می شود و دفاتر توسعه محله ای به تناسب گفتگوها و تعاملاتی که با ساکنان محلات دارند، موفق به اعتماد سازی شده اند که اقدام ارزشمندی است و می تواند رضایتمندی شهروندان را بیشتر کند.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که همه ما موظف هستیم، امیدواری را در دل مردم زنده کنیم، از اقدامات انجام شده در سازمان نوسازی شهر تهران تقدیر کرد و گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران آماده است تا در حوزه هایی که می تواند به ویژه در بحث فضای سبز به پیشبرد اهداف و مأموریت های نوسازی کمک نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو