مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار تبریز:

حاشیه سازی برخی از آتش سوزی بازار تبریز

پرداخت خسارت آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی بازار تبریز

عصر ساختمان- فرماندار تبریز گفت: از ۲۷ هکتار بازار تاریخی تبریز ۲ هزار ۵۰۰ متر دچار حریق شده است که متاسفانه برخی بدنبال حاشیه سازی این حادثه بودند.

حاشیه سازی برخی از آتش سوزی بازار تبریز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، بهروز مهدوی عصر امروز در مراسم پرداخت خسارت آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی بازار تبریز اظهار داشت: بازار تبریز نگین آذربایجان می باشد و ان شاالله با همکاری دستگاه‌های متولی و اصناف قسمت آسیب دیده بازار، بهتر از قبل ساخته  می‌شود.

    وی افزود: 125 مغازه از 50 تا 100 درصد در این حادثه آسیب دیدن که از این تعداد 90 مغازه بیمه کامل دارند.

    مهدوی گفت: علت وقوع آتش سوزی بر اساس نظریه کارشناسان فنی آتش نشانی اتصال برق است.

    وی گفت: از 27 هکتار بازار 2 هزار 500 متر دچار حریق شده است که متاسفانه برخی بدنبال حاشیه سازی این حادثه بودند.

    فرماندار شهرستان تبریز تصریح کرد: میراث فرهنگی با همکاری معاونت عمرانی استانداری کار مرمت قسمتهای آسیب دیده را شروع خواهند کرد.

    وی خاطرنشان کرد: سازمان صمت در بحث صدور پروانه حتما بحث بیمه را لحاظ واهمیت بیمه برای بازاریان جدی گرفته شود.

    مهدوی‌ ادامه داد: دیروز در هئیت تطبیق مصوبه شورای اسلامی ،طرح شورا نسبت به اختصاص مغازه درمجتمع صدرا و بازارمشروطه به تعداد مغازه های سوخته بصورت موقت و یکساله برای حادثه دیدگان بازار، درفرمانداری تصویب شد.

    فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه بحث نگهبان در سراها جدی گرفته شود اظهار داشت: برخی بانک‌های برای ارائه تسهیلات کم بهره برای حادثه دیدگان اعلام آمادگی کردند.

    وی گفت: از بیمه مرکزی درخواست داریم خسارت آتش سوزی را جبران و بحث مدیریت ریسک و ایمنی بازار را مطالعه کنند و ارزش واقعی موجودی و ساختمان مغازه‌های بازار را بیمه کنند.

    فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه از آتش نشانان توسط بیمه بصورت مادی و معنوی تقدیر شود اظهار داشت: ما شما بازاریان را تنها نخواهیم گذاشت و با کمک شما مشکلات بازار را پیگیر خواهیم بود.

    هفته گذشته بازار ایکی قاپیلار در بازار تاریخی تبریز آتش گرفته که در این آتش سوزی 120 مغازه دچار آسیب شدند.

    بازار تاریخی تبریز وسیع‌ترین مجموعه مسقف و به هم پیوسته جهان و شبکه بازار تبریز به مثابه قلب شهر است و نقش عمده‌ای در بافت شهر دارد. این بازار در سال 1354در فهرست آثار ملی قرار گرفت و در مرداد ماه سال 1389 به ثبت جهانی یونسکو رسید. بازاری که از آن به عنوان بزرگ‌ترین اثر ثبتی کشور و وسیع‌ترین مجموعه مسقف و به هم پیوسته جهان یاد می‌کنند.

    مجموعه بازار تبریز یکی از بازارهای بزرگ تاریخی و زیبای ایران و خاورمیانه است. عواملی مانند سبک معماری بازار، آرایش مغازه‌ها، کثرت تیمچه‌ها، کاروانسراها، دالان‌ها، راسته‌ها همچنین انواع مشاغل و حرفه‌ها، وجود تعداد بسیاری مدرسه و مسجد که عمدتاً از سابقه تاریخی برخوردارند، این بازار را به نمونه عالی مجهز تجارت، کسب و زندگی اسلامی و شرقی تبدیل کرده است.

    مجموعه بازار تبریز 19.3 هکتار مساحت دارد و از نظر نوع کاربری به 27 گروه تقسیم‌بندی می‌شود. واحدهای تجاری مربوط به گروه شغلی فرش، گلیم، پشتی، پشم، طناب فروشی، رفوگری و نقشه‌کشی فرش با یک‌هزار و 564 واحد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

    مهم‌ترین راسته‌هایی که در بازار وجود دارند، عبارتند از بازار امیر، راسته بازار، راسته قدیم، بازار سراجان، شیشه‌گرخانه، بازار کفاشان، بازار صفی، بازار صادقیه، دلاله زین بازار، بازار کلاهدوزان، قیزبستی بازار، بازار مسگران، بازار حلاجان، بازار آیت‌الله شهیدی، یمن دوز بازار، بازار حرمخانه و بازار رنگی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار