مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد وام قرض‌الحسنه ساخت و تعمیر مسکن سیل‌زدگان

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲۵۰۰ میلیارد وام قرض‌الحسنه برای ساخت و تعمیر مسکن سیل‌زدگان از سوی بانک مرکزی اختصاص داده شد.

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد وام قرض‌الحسنه ساخت و تعمیر مسکن سیل‌زدگان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، علیرضا تابش شامگاه پنجشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه برای تمامی افراد سیل زده‌ای که در چادر هستند تشکیل پرونده داده‌ایم و مبلغی تصویب کرده‌ایم، 6 میلیون در روستا و 12 میلیون در شهر پرداخت می‌کنیم و کرده‌ایم، اظهار داشت: فرمانداری هم مسئول شد که افراد ساکن در این چادرها را هدایت کند به نقاطی که یا اجاره کرده بودند یا در مسکن مهر استقرار یابند.

    وی با بیان اینکه خوشبختانه در این مصوبه اخیر هیئت دولت که 23 اردیبهشت ماه تصویب و ابلاغ شد، 2500 میلیارد وام قرض الحسنه برای امر مسکن سیل زدگان از سوی بانک مرکزی اختصاص داده شد، تصریح کرد: در این شرایطی که اعتبار به سادگی تأمین نمی‌شود رقم خوب و قابل توجهی است.

    اعتبار اختصاص یافته برای 30 هزار واحد احداثی، 40 هزار واحد تعمیری و 42 هزار واحد معیشتی کافی است

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این اعتبار برای 30 هزار واحد احداثی شامل 4 هزار واحد شهری و 26 هزار واحد روستایی، 40 هزار واحد تعمیری و 42 هزار واحد معیشتی کافی است.

    تابش با تاکید بر اینکه سقف تسهیلات برای احداث مسکن در شهرها 50 میلیون تومان و در روستا 40 میلیون تومان است، افزود: اعتبار اختصاص یافته را در 21 استان، 260 شهر و 5 هزار روستا تقسیم کرده‌ایم و اولویت را برای مناطق مرکز سیل گذاشته‌ایم و در لرستان و خوزستان تمام این واحدهای آسیب دیده را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

    تا پایان تیرماه کار واحدهای تعمیری تمام می‌شود

    وی با اشاره به اینکه در هر استانی اولویت را گذاشته‌ایم روی واحدهای تعمیری مغازه‌ها و تعمیر خانه‌های مردم ادامه داد: تا آخر تیر ماه و یا اوایل مرداد ماه امیدواریم بتوانیم کار واحدهای تعمیراتی را تمام کنیم.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در گفت و گوی خبری سخن می‌گفت؛ افزود: اگر کسی هم خانه خود را تعمیر کرد و استقرار یافت او را محروم نمی‌کنیم از وام‌ها و کمک‌های بلاعوضی که باید پرداخت کنیم. چون ما را امین خود دانسته و بدون دریافت اعتبار کار خود را شروع کرده است. اعتبار و وام آنها تأمین شده و در حساب است و هیچ نیازی به تشریفات دیگری ندارد. وجوه نقد و در اختیار بنیاد مسکن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو