مدیران خودروعصر اعتبار

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر:

مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در بافت بوشهر اجرا می‌شود

عصر ساختمان:معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: در راستای احیا بافت تاریخی بوشهر با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صاحبان املاک عملیات بازسازی و مرمت ۸ بنای تاریخی بوشهر اجرا می‌شود.

مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در بافت بوشهر اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، نصرالله ابراهیمی صبح امروز در نشست بررسی روند اجرایی بازسازی بافت تاریخی بوشهر با بیان اینکه این بافت از زیباترین بافت‌های تاریخی و قدیمی کشور  است اظهار داشت: بافت تاریخی بوشهر دارای بناهایی با معماری زیبا مربوط به هنرمندان و چیره دستان گذشته است که در جای جای این بافت نشان از هنرمندی معماران این سرزمین کهن است.

    وی با اشاره به اینکه بیش از 860 بنا و عمارت در بافت تاریخی بوشهر مستقر است گفت: بافت تاریخی بوشهر که در چهار محله بنا شده دارای 38 هکتار مساحت است.

    معاون میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه برنامه‌های مهمی برای رونق مجدد بافت تاریخی بوشهر تدوین شده گفت: دانشکده هنر و معماری که در بافت تاریخی بوشهر تاسیس شده  نقش مهمی در احیا و رونق این بافت مهم تاریخی دارد.

    ابراهیمی با اشاره به مرمت و بازسازی بناها و عمارت‌های بافت بوشهر خاطر نشان کرد: در راستای احیا بافت تاریخی بوشهر با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صاحبان املاک عملیات بازسازی و مرمت 8 بنای تاریخی بوشهر آغاز می‌شود.

    وی با بیان اینکه مرمت این بناهای تاریخی دارای مالکیت خصوصی است گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که فی مابین مالکان هشت بنای بافت با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد مرمت این بناها که در آثار ملی به ثبت رسیده‌اند  پس از تامین اعتبار انجام می‌شود.

    معاون میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه اعتبارات این بناها از محل اعتبارات ملی تامین واستحکام بخشی و مرمت می‌شوند افزود: عملیات مرمتی این اماکن تاریخی بیشتر سبک سازی بام و ترمیم سقف‌ها،حذف اندودهای فرسوده، استحکام بخشی و ترمیم پوسته نمای این ابنیه تاریخی است .

    ابراهیمی افزود: 18 اثر و ابنیه تاریخی در بافت تاریخی بوشهر برای تامین اعتبار به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد شده که تاکنون 8 بنای آن در اولویت  مرمت قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو